Deel dit artikel
-

Tessa Clarke (OLIO): ‘We vinden de manier waarop we consumeren opnieuw uit’

Het Britse OLIO is de winnaar van de Emerce Top 10 European Startups Award 2021, de jaarlijks terugkerende prijs. Het bedrijf ontwikkelt zich van een app gericht op voedselverspilling tot een sustainable local living app, stelt medeoprichter Tessa Clarke. “We krijgen aanvragen van over de hele wereld.”

Terwijl voedselverspilling maar blijft toenemen en mensen zich steeds meer bewust worden van hun impact op het klimaat, zag OLIO het gebruik van zijn deelplatform voor voedsel en producten het afgelopen jaar vervijfvoudigen. De in Londen gevestigde start-up heeft een community based hyperlokaal realtime herdistributienetwerk gebouwd dat perfect gepositioneerd was voor de pandemie, toen mensen gedwongen werden om lokaal te leven en te communiceren. Kortgeleden werd de grens van vijf miljoen gebruikers doorbroken. En qua impact staan de prestaties gelijk aan het voorkomen van honderd miljoen ‘car miles’ aan CO2 en een besparing van vijf miljard liter water, vertelt Clarke, die het bedrijf oprichtte met Saasha Celestial-One.

Je wilt magazine content lezen. Log in of meld je aan voor Emerce Premium!

  • Krijg toegang tot Premium content
  • Gratis tickets voor E-commerce Live! en Digital Marketing Live!
  • Ontvang de print-specials EGUIDE en Emerce 100