Deel dit artikel
-

Tevredenheid Amerikaanse internetshoppers stijgt

De tevredenheid van Amerikanen die online hebben gewinkeld gedurende de afgelopen feestdagen-periode is gestegen. Dat blijkt zowel uit onderzoek van Shop.org als van Netratings. Desondanks ondervindt nog steeds een kleine 4% serieuze problemen met de aflevering van goederen.

De tevredenheid van internet-shoppers is een belangrijke indicatie voor de levensvatbaarheid en toekomst van online shopping. Drie jaar geleden was de onvrede over de slechte service van internetwinkels (kerstcadeaus die na de feestdagen werden afgeleverd, als ze al werden afgeleverd) één van de oorzaken van de e-commerce-implosie.

De &#39 van Shop.org en Bizrate.com besloeg de hele feestdagenperiode. Ruim 5000 online shoppers en meer dan 80 winkeliers werden een aantal keren ondervraagd. De gedeeltelijke en gehele tevredenheid van internet-shoppers steeg naar 89%, tegen 84% vorig jaar.

Het eSpending Report van Goldman, Sachs & Co., Harris Interactive en Nielsen//NetRatings schat de tevredenheid lager in, maar een opwaartse trend is ook hier zichtbaar. Ruim 63 percent van de online shoppers was in 2003 tevreden over hun ervaringen, tegen 59% in 2002. De ontevredenheid zakte van 8 naar 7,4 procent. Serieuze problemen met de aflevering van goederen deden zich voor bij 3,6% van de respondenten.

Volgens het eSpending Report kochten de Amerikanen in de feestdagen-periode voor 18,5 miljard dollar online, 35% meer dan in 2002.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond