Deel dit artikel
-

The Floor en BNR bundelen krachten in Businessnieuws

Radiozender Business Nieuws Radio (BNR) en website The Floor bundelen hun online- en radioactiviteiten in de onderneming BusinessNieuws, vanaf 5 maart live op businessnieuws.nl. Gesprekken voor een samenwerking tussen beide partijen waren sinds het najaar gaande, waarover we in december berichtten .

Businessnieuws gaat zich richten op zakelijke beslissers en particuliere beleggers. De grootte van de doelgroep schat oprichter en CEO Willem Sijthoff van TheFloor op ongeveer 1,5 miljoen mensen. Volgens hem wint de combinatie aan slagkracht op zowel marketing-, sales en redactioneel niveau. "Radio en internet hebben dezelfde dynamiek. Van beiden wordt een voortdurende actualiteit verwacht. Radio biedt snelheid en breedte en internet biedt diepgang, personalisatie en interactiviteit", aldus Sijthoff.

De bestaande features op de sites blijven bestaan en BNR gaat vanaf maart elke dag veertien uur nieuwsbulletins verzorgen. Inmiddels is gestart met een aanbod van combinatiepakketten aan adverteerders. Eind februari volgen SMS-diensten op het gebied van financieel nieuws. Daarnaast komt er een interactief radioprogramma waarin beleggers online kunnen discussieren met journalisten en beleggingsexperts.

Voor de naam BusinessNieuws is gekozen omdat deze merknaam al lang in de markt staat. De naam TheFloor blijft bestaan en wordt ingezet voor de community-activiteiten via de website. Daarbij moet je denken aan onder meer de bulletinboards en chatrooms die bij TheFloor.nl onder het kopje 'Circuit' te vinden zijn. De aandeelhouders van BusinessNieuws zijn de directeuren Willem Sijthoff en Michiel Bicker Caarten, investeerder HAL Investments met 36,7 procent belang en tenslotte het personeel dat opties bezit. In totaal heeft de onderneming zestig werknemers, waarvan 35 redacteuren voor beide kanalen gaan publiceren.

TheFloor.nl is in oktober vorig jaar gestart en heeft naar eigen zeggen op dit moment een half miljoen pageviews en honderdduizend bezoekers per maand. Volgens het Continue Luister Onderzoek (CLO), waar alle op de landelijke radiomarkt opererende radiostations in participeren, heeft BNR ruim 275 duizend unieke luisteraars. Momenteel is de berichtgeving van BNR al te beluisteren op thefloor.nl.

Deel dit bericht

1 Reactie

Bas

Dat Willem Sijthof zijn twee onderdelen bij elkaar zou voegen was al lang duidelijk. Alleen het feit dat het nu onder een nieuwe titel, een nieuw merk gebeurd geeft alleen het falen van thefloor.nl al aan. En als er iets geen community gevoel heeft is het thefloor wel. De forums lopen voor geen meter, er wordt niks gepost. Overigens lijkt het me vreemd dat onder het stuk WS staat. Willem Sijthof? Een puur reclameverhaaltje lijkt het wel.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond