Deel dit artikel
-

The Media Exchange: ‘Een booming jaar’

Adverteren op internetradio begint aan te slaan, zo merkt technologiebedrijf The Media Exchange. Directeur Arthur Hoogendijk: “Vooral het tweede half jaar was booming.”

“We zijn iets meer dan een jaar geleden begonnen. Sindsdien laten we gemiddeld van kwartaal op kwartaal een omzetgroei van 62 procent zien.” De ondernemer omschrijft de interesse onder adverteerders als ‘substantieel’.

Omzetcijfers wil Hoogendijk niet noemen.

The Media Exchange is een bedrijf dat de internetradiozenders bij elkaar brengt en gebundeld aanbiedt aan adverteerders. Via zogeheten programmatic buying kunnen ze real time reclametijd inkopen. Hoogendijk levert de technologie om dit te doen. Zijn mede-aandeelhouder doet dit al jaren als bemiddelaar tussen mediabureau en tv-stations.

Vanochtend maakte het bedrijf bekend weer een aantal nieuwe online radiozenders aan zijn netwerk te hebben toegevoegd: RTL Lounge Radio, Arrow Caz, Gooisch Music en het splinternieuwe hip hop-station Brute Beats. Zij staan in het netwerk nu naast de online kanalen van onder meer Radio 538, Sky Radio en BNR.

Foto: David Gallard (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond