Deel dit artikel
-

Niet thuis? PostNL laat geen briefje meer achter

PostNL informeert klanten per 1 juli 2022 alleen nog digitaal over de locatie van het pakket, dus per mail of in de PostNL-app.

Bij ongeveer 9 procent van de te bezorgen pakketten is de ontvanger niet thuis op het moment van bezorging. Het pakket wordt dan meestal bij de buren bezorgd, of bij een PostNL-punt in de buurt. Wanneer dit het geval is, krijgen ontvangers de informatie over de locatie van het pakket via een briefje op de mat, e-mail of in de PostNL-app.

Het voordeel van de digitale informatie is dat je altijd en overal de status van je pakket kan checken en het de meest actuele informatie bevat.

In mei 2021 is PostNL deels al gestart met het digitaal informeren in plaats van met het briefje op de mat. Het scheelt de pakketbezorger tijd en het bespaart 70.000 kilo papier per jaar.

Inmiddels zijn er zo’n 6,9 miljoen digitale PostNL-accounts.

Deel dit bericht

2 Reacties

Kleinveld

En wat als de verzender mijn e-mail adres niet kent, hoe weet PostNL dan naar welk e-mail adres dat digitale “niet-thuis” bericht moet?

bert

Bericht in de app: Uw postbezorger meldt u dat de Wiskey die u zou ontvangen de buurman prima smaakt. Of “de fiets die we bij u probeerden te bezorgen bevindt zich op -3.0m N.A.P in de Heerengracht”

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond