Deel dit artikel
-

Ticketmaster gaat servicekosten terugbetalen

Online ticketverkoper Ticketmaster betaalt voortaan ook de servicekosten terug als een evenement geannuleerd of verschoven wordt. Dat heeft het bedrijf aan de Consumentenbond laten weten.

De Consumentenbond had er bij de kaartjesverkoper op aangedrongen om zijn beleid aan te passen, omdat juridische gronden om de servicekosten niet terug te betalen, ontbraken. Dat standpunt wordt gedeeld door de Autoriteit Consument & Markt. Ticketmaster is nu de eerste partij in Nederland die haar beleid aanpast. De Consumentenbond roept andere ticketaanbieders op om het goede voorbeeld van Ticketmaster te volgen.

Consumenten ervaren het als onrechtvaardig dat de door hen betaalde servicekosten, die kunnen uiteenlopen van 2 tot meer dan 10 euro per ticket, niet worden terugbetaald als zij niet naar het concert kunnen, en dan dus slechts de kosten van het kaartje retour krijgen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond