Deel dit artikel
-

Tien redenen om naar Emerce Travel te gaan

Op 7 juni a.s. wordt voor de achtste keer Emerce Travel gehouden, in Pakhuis de Zwijger te Amsterdam. Het is hét evenement voor online reisprofessionals. Nog geen kaartjes? Dit is waarom je Emerce Travel niet wilt missen.

 1. Eindelijk duidelijkheid over blockchain

Word je ook zo moe van buzzwords die langs vliegen maar waarvan volstrekt niet duidelijk is wat je er nu mee kunt? Maksim Izmaylov van Winding Tree is bezig met het bouwen van een boekingsplatform op blockchaintechnologie en vertelt je precies wat dat inhoudt en hoe het de reisbranche gaat veranderen.

 2. OK, Google – we need to talk

Natuurlijk is Google een prachtig medium om webverkeer te trekken maar de tijd dat slimme SEO volstond is allang voorbij. Google wil boter bij de vis en de reisbranche is dan ook de derde grootste omzetgenerator voor de zoekmachine. Een fait accompli? Niet voor HolidayPirates Group. CEO David Armstrong legt uit hoe zijn bedrijf groot is geworden met slechts 7 procent paid traffic. Een hint: het heeft te maken met social.

 3. The voice of Holland

We mogen best trots zijn op een luchtvaartmaatschappij als Transavia, die behoorlijk innovatief bezig is. Iedereen kijkt naar voice, Transavia doet het al. Vanja Mlaco vertelt in zijn sessie hoe de airline het gesprek aangaat met (potentiële) klanten.

 4. Snel, sneller, snelst

De performance van websites wordt steeds belangrijker nu zoekmachines het meewegen in de beoordeling van het gebruikersgemak. Wouter Kiel van Travix heeft daar de Accelerated Mobile Pages ingevoerd bij CheapTickets.nl. Wat heeft hij daarvan geleerd (en jij dus ook)?

 5. Wie zijn de uitblinkers op social media?

Emerce publiceert elk kwartaal in samenwerking met OBI4wan de Social Travel 30-lijst met daarop de reismerken die in Nederland uitblinken op social media. Tijdens Emerce Travel bekronen we de uitblinkers in de categorieën overall, PR-waarde, sentiment en bereik met een Social Travel Award en laat Mikki Hoogenboom van OBI4wan zien waarom zij zo goed zijn.

 6. De letter van de wet

De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) wordt 25 mei van kracht. Reden voor Matthias de Bruyne van de DDMA om in te zoomen op de vraagstukken die leven in de reisbranche en – voor degenen die nog niet helemaal klaar zijn – de quick wins te benoemen.

 7. Enter the dragons

Welke startende reisonderneming mag zich Emerce Travel Startup 2018 noemen? Kom inspiratie opdoen bij de Dragon’s Den, waar juryleden Jolanda Degen, Bas Lemmens en Johan van Mil de drie genomineerden (Suntrvl, Hi Hi Guide en Book Different) aan de tand voelen over hun plannen.

 8. Alles wat je altijd al wilde weten over machine-learning

Nog zo’n buzzword: artificial intelligence en machine-learning. Dat je er een chatbot mee kunt bouwen wisten we al, maar wat is er nog meer mogelijk? Andrej Makovicky is hoofd Search bij Kiwi.com, waar 85 miljoen zoekopdrachten naar vluchten per dag worden gedaan. Hoe zorg je ervoor dat de resultaten passen bij wat de gebruiker zoekt? Andrej legt stap voor stap uit hoe Kiwi.com machine-learning toepast zodat je er zelf ook mee aan de slag kunt gaan.

 9. Groot denken

KLM en Eurail denken groot en zijn daarom in China aan de slag gegaan. KLM met WeChat en Eurail met Fliggy (het vroegere Alitrip). Hoe hebben zij dit aangepakt en wat hebben ze geleerd? Larissa Koper (KLM) en Brenda van Leeuwen (Eurail) delen het met je.

 10. O ja, personalisatie

Dat personalisatie de conversie verhoogt, daar is iedereen het over eens. Maar hoe pak je dat aan? Marvin Soekra van de Jong Intra geeft samen met Margit Duijker (Datatrics) een kijkje in de keuken en vertelt je hoe de touroperator een conversiestijging van 30 procent heeft gerealiseerd.

Daar wil je toch bij zijn op 7 juni in Pakhuis de Zwijger te Amsterdam? Tickets en nog meer redenen om te gaan vind je hier.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond