Deel dit artikel
-

TikTok overweegt nieuwe feed, geschikt voor merken

De makers van de mobiele app TikTok overwegen om een nieuwe, extra contentfeed te ontwikkelen die veilig is voor merken om in te adverteren.

Daarmee kan Bytedance tegemoet komen aan merken die in een context willen adverteren die gegarandeerd op geen enkele manier inbreuk kan doen op hun merken. De Chinese appmaker wil het overwegen omdat met de groei van het aantal gebruikers ook het aantal poetsenbakkers en misbruikers groeit, zo weet de Financial Times.

Snapchat heeft een vergelijkbare aparte ‘redactionele’ omgeving in de vorm van het tabblad Discover. In het geval van TikTok zouden enkel serieuze, professionele en veelbekeken videomakers staan.

De toevoeging is voor Bytedance de overweging waard, omdat het voor de gecureerde contentstream hogere advertentietarieven kan rekenen. De appmaker overweegt ook om de accounts en producties van merken ‘shoppable’ te maken. Gebruikers kunnen op de video van een winkel klikken om op diens site te gaan winkelen. Dat zouden betaalde doorverwijzingen zijn.

Foto: carmen fiano (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond