Deel dit artikel
-

Time stelt betaalde toegang in

Uitgever Time Inc. vraagt vanaf vandaag een vergoeding voor toegang tot de sites van People en Entertainment Weekly. Andere online titels zullen ook betaalde toegang krijgen. De stap is bedoeld om AOL, waarvan de leden zonder te betalen de sites mogen lezen, aantrekkelijker te maken.

In totaal veertien tijdschriften met een website worden alleen toegankelijk gemaakt voor leden van AOL en abonnees op het tijdschrift. AOL kan wel een extra verkoopargument gebruiken, het zag afgelopen kwartaal voor het eerst in zijn bestaan het abonneebestand teruglopen. AOL heeft nu wereldwijd ongeveer 35 miljoen abonnees.

Het zijn de bladen gericht op tieners, jonge kinderen en vrouwen die het eerst voorzien worden van betaalde toegang, waaronder naast People, Entertainment Weekly, Parenting, Cooking Light, Sports Illustrated for Kids en Time for Kids. Het zijn de groepen die AOL aan zich probeert te binden. Van de tientallen titels die Time Inc. uitgeeft blijven twee van de belangrijkste – Time en Sports Illustrated – wel gratis toegankelijk.

AOL Time Warner staat al enige tijd onder druk. Het vullen van de internetkanalen van AOL met content van Time Warner is minder voorspoedig verlopen dan verwacht werd na het samengaan van beide bedrijven. AOL kwakkelt en als reactie daarop werd door Time Warner-oudgedienden zoals Ted Turner (inmiddels uit het bestuur van AOL Time Warner) openlijk gezinspeeld op het 'dumpen' van de internetprovider. Tegenover AP zeggen leidinggevenden bij zowel AOL als Time Warner Interactive dat het samenwerken sinds december echter een nieuwe stimulans heeft gekregen en inmiddels tot topprioriteit is geworden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond