Tinder integreert reclamedienst Facebook
Dating-app Tinder gaat de onverkochte reclameruimte exploiteren met Facebook door op diens reclamenetwerk aan te sluiten.
De integratie is een aanvulling op de reclameverkoop die Tinders eigen mensen doen. Aangezien zij niet alle beschikbare ruimte daadwerkelijk slijten, wordt dat afgetopt door op een netwerk aan te sluiten dat reclame toont op basis van profielinformatie. Facebook.
Dat maakte Greg Blatt Match Group, eigenaar van Tinder, eerder deze week bekend bij de toelichting op de kwartaalcijfers.
Gebruikers van Tinder gaan meer reclameboodschappen zien vanaf het tweede kwartaal van dit jaar. Dan wordt de integratie afgerond. Zónder die extra inkomstenstroom verwacht Blatt dat de omzet met een factor drie groeit.
Reclame is Tinders op een na grootste bron van inkomsten. Abonnementen zijn nummer een.
Foto: sarah jcb (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond