Deel dit artikel
-

TinyPay wil online uitgevers als nieuwe doelgroep

TinyPay, de startup uit Delft die gelegenheidsverkopers en beginnende webshops de mogelijkheid geeft om met een paar drukken op de knop een product te koop te zetten, wil de eigen betalingsdienst binnenkort beschikbaar stellen voor online uitgevers en site-eigenaren die zelf een marktplaats willen beginnen.

Met TinyPay is het nu mogelijk om binnen een minuut een product te koop aan te bieden. De financiële afhandeling gebeurt dankzij het gebruik van een API van PayPal. Het management van de producten gaat via de e-mail en de betalingen worden volledig afgehandeld door PayPal. Verkopers kunnen een formulier invullen en de uiteindelijke advertentie via een embedcode delen op sociale netwerken of blogs. Een deel van de transacties gaat in de zak van TinyPay.

Binnen vier weken moet het mogelijk zijn om de dienst van TinyPay op een site, anders dan die van TinyPay zelf, te plaatsen. "We kregen veel vragen van gebruikers en ontwikkelaars dat ze dit graag op hun eigen site wilden. Met rebranding van ons product wilden ze graag een marktplaats beginnen in hun eigen niche om daar wat extra geld mee te verdienen", aldus medeoprichter Richard Straver.

Het is de bedoeling van TinyPay om zo gedecentraliseerd mogelijk bezig te zijn. Straver: "Dus ook de input, het te koop zette van een product, dat hoeft niet per se te gebeuren op TinyPay.me. Het kan ook op andere platformen."

Verdienmodel

Bij de huidige verkopen houdt TinyPay 5 procent van de verkoopprijs. Wanneer een gebruiker zelf een marktplaats op wil zetten met gebruik van TinyPay, dan krijgen ze 20 procent van 5 procent. "Het kan zijn dat partijen een groter bedrag van de verkoopprijs willen inhouden. Dat kan goed met bijvoorbeeld digitale producten, waarbij de productiekosten minimaal zijn. Dan is de verkoper eerder bereid een groter deel af te staan. Daar zetten we ook een model voor op. Die partijen betalen een maandelijks bedrag", aldus Straver.

Het is uiteindelijk de bedoeling dat al die Marktplaatsen met elkaar verbonden zijn. Dat wil zegen, de producten die te koop staan, komen in de database van TinyPay terecht. "Al die producten zetten wij contextueel op de juiste plek. De verschillende marktplaatsen zijn eigenlijk filters op wat een grote database moet worden." De content in de database van TinyPay, komt uiteindelijk weer op TinyPay.me.

Straver beseft dat hij zoveel mogelijk aanbod moet hebben, wil het voor aanbieders interessant zijn. "Het moet natuurlijk wel verkocht worden."

Klanten

Inmiddels heeft ook een grote internationale speler op het gebied van doe-het-zelf interesse getoond in het nieuwe product. "Net als IKEA in Zweden heeft gedaan, een marktplaats opzetten voor de eigen producten die consumenten weer willen verkopen, zijn er ook andere bedrijven hierin geïnteresseerd."

Straver: "De uitdaging is om zoveel mogelijk marktplaatsen bij verschillende communities weg te zetten. Onze launching partner is Xboxworld.  "Zij willen hun community de gelegenheid geven om gebruikte Xbox-spellen te verkopen. Daarbij houden ze hun bezoeker langer op de site en verdienen ze naast het advertentiemodel nog wat extra centjes."

In de iets verdere toekomst komt er een iPhone-applicatie. Die is op dit moment in ontwikkeling. Deze applicatie hoopt Straver vooral in opkomende economieën in de markt te zetten. Daar waar de desktopcomputer minder gewoon is en meer gewerkt wordt met een mobiel apparaat, hoopt hij de startende en kleine onderneming zonder saleskanaal aan te spreken. "Met een organisatie in Azië gaan we om deze reden mobieltjes uitdelen. Zij kunnen extra omzet binnenhalen door met de mobiel producten te verkopen. Vaak is er nog geen verkoopkanaal naar het Westen toe voor deze spelers." Na de iPhone-applicatie volgen de andere mobiele platforms.

TinyPay is in de categorie ‘Best Web Concept’ een van de genomineerden voor de Innovation Awards van Accenture.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond