Deel dit artikel
-

Tjebber wil platform verbinden aan contentpartijen

Tjebber, Groupon voor de b2b-markt, lanceert binnen enkele weken een platform voor groepskortingen, waarmee een andere organisatie, zoals bijvoorbeeld een branchespeler, het eigen netwerk faciliteert met wat Tjebber nu al doet.

De landelijke dealsite waar producten of diensten met korting worden aangeboden voor de zakelijke markt, opende ruim twee maanden geleden de deuren voor het publiek. In dit geval het midden- en kleinbedrijf.

Mede-oprichter Marcel Tjepkema vertelt dat het sinds de lancering op sommige vlakken beter gaat dan verwacht. “We worden dagelijks benaderd door aanbieders die een deal op onze site willen plaatsen. Aan de andere kant worden we benaderd door organisaties die een samenwerking zoeken. Dat kan in de vorm van een investering zijn, maar er zijn ook investeringen in bereik.”

Tjepkema: “Wij willen ons verbinden aan contentpartijen. In de markt bestaat over het begrip contentpartij echter nogal verschillende interpretaties. Op korte termijn lanceren wij een dienst waarmee we bijvoorbeeld brancheorganisaties, die een specifieke doelgroep aan zich gebonden hebben, faciliteren met de techniek van een groepskortingplatform vanuit een netwerkgedachte. Aangesloten partijen maken niet alleen gebruik van de techniek, maar ook van de voordelen van gezamenlijk bereik, binnengehaalde deals en meer.”

Tjepkema heeft met Tjebber een nieuwe vorm van marketing en sales neergezet voor de b2b-markt. “Je kan de aanbiedingen ook goed combineren met content. Dat een deal zichtbaar wordt, daar waar content wordt geplaatst. Veel bedrijven zien hier de potentie van in. Wat wij faciliteren is dat we deals op verschillende manieren kunnen koppelen aan content, wat voor uitgevers natuurlijk ontzettend interessant is. Zeker in de zoektocht naar nieuwe vedienmodellen of vormen van betaald adverteren zoals pay-per-performance.”

Tjebber heeft de eerste fase, de introductie, achter de rug. Als het aan Tjepkema ligt, dan breekt nu de tweede fase aan. “We willen zo snel mogelijk groeien. Daarvoor zijn we in gesprek met grote partijen. Uitgevers, maar ook organisaties die een bepaalde doelgroep vertegenwoordigen, zoals een brancheorganisatie.”

De gesprekken op dit vlak zijn nog in de beginfase, maar er zijn plannen om hier een aparte dienst voor te ontwikkelen. “Over enkele weken introduceren we ons platform voor groepskorting, waarmee we andere organisaties faciliteren met wat ons platform kan.” Op de details wil Tjepkema nog niet ingaan. Dat komt met de lancering, zo belooft hij.

Relevantie en vertrouwen zijn belangrijke woorden op de zakelijke markt. “Er zijn organisaties die dat vertrouwen hebben. Zij kunnen ook beter oordelen wat relevant is voor de doelgroep dan wij als platform kunnen”, aldus Tjepkema.

Inmiddels zijn er een flink aantal inschrijvingen op de nieuwsbrief. Exacte aantallen wil Tjepkema niet vrijgeven. Al laat hij wel weten ook veel verkeer via Twitter en bijvoorbeeld LinkedIn te krijgen. “Het bereik is groter dan de nieuwsbrief alleen. Naast aanbiedingen op de site hoopt Tjepkema binnenkort ook deals weg te zetten exclusief voor Twitter-volgers of LinkedIn-gebruikers.

Per dag is er gemiddeld een afnemer van de beschikbare deal. “De conversie kan nog beter”, zo zegt Tjepkema. “Bij sommige deals zijn er meer afnemers dan bij anderen. Dat heeft alles te maken met het bereik.” Hij vervolgt: “Dit heeft naast bereik vooral ook met de eerder genoemde relevantie en vertrouwen te maken. Vandaar ook dat we ons platform verder hebben ontwikkeld, wat op korte termijn zichtbaar is. Tevens gaan we ons nog meer focussen op het MKB met scherpere deals. Dit zal in het aanbod zichtbaar worden. Aanbieders hebben echter per definitie exposure.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond