Deel dit artikel
-

TMG presenteert digitale plannen, Jacqueline Smit commercieel directeur

Jacqueline Smit (538 Groep) wordt commercieel directeur bij TMG Landelijke Media. Dat is vandaag bekend gemaakt tijdens een presentatie van TMG in de Heineken Music Hall voor adverteerders en andere zakenpartners.

TMG maakt naar eigen zeggen een beweging van het aanbieden van general interest content via één centraal platform (De Telegraaf) naar special interest informatie via haar hoofdmerken en kanalen en op die momenten die de consument zelf kiest. TMG spreekt dan ook van een 24/7 strategie.

Om de interactie met consumenten verder vorm te geven gaat treinkrant Metro bijvoorbeeld een samenwerking aan met Ubideo. Dit is een nieuwe live streaming app waarmee gebruikers op ieder gewenst moment kunnen kijken naar live streams op elke locatie. Zo kunnen lezers via Ubideo live streams opvragen van plaatsen die in het nieuws zijn.

Geïnspireerd door de samenwerking tussen Apple en IBM wil TMG ‘nieuwe waarde’ creëren voor haar klanten en medewerkers met behulp van Big Data en analysecapaciteiten.

TMG wil in 2016 twee online TV kanalen starten: een 24/7 nieuwskanaal vanuit De Telegraaf en een 24/7 sportkanaal vanuit Telesport.

VROUW lanceert nog dit jaar haar eigen digitale omgeving, waar via vijf centrale thema’s (gezondheid, opvoeden, psyche & relatie, eten en lifestyle) verdiepende informatie wordt geboden over onderwerpen die vrouwen bezighouden. Online video speelt hierbij een belangrijke rol.

Telesport lanceert haar estafette-aanpak: gedurende ieder etmaal zullen verschillende platforms (krant, website, app en online videokanaal) continu sportnieuws brengen. Televisie zal daar volgend jaar onderdeel van uitmaken met live streaming en on demand content.

Sky Radio Group zet de beweging naar digitaal door en gaat zich richten op het bieden van muziek die je zelf wilt. Streaming, interactief en on-demand zijn daarbij kernwoorden.

TMG gaat verder een nieuw tariefmodel hanteren op basis van CPM normen. De op oplages gebaseerde tariefkaart wordt vervangen door een zogenoemd performance model, waarbij adverteerders betalen voor het daadwerkelijke bereik.

Op 1 november start verder Barbera Wolfensberger als Chief Marketing Officer. De focus van Wolfensberger wordt het versterken van de hoofdmerken van TMG en het neerzetten van een ‘krachtig merkenportfolio’ naar zowel de consumenten- als de adverteerdersmarkt. Wolfensberger heeft bijna 30 jaar ervaring in diverse marketing- en communicatiefuncties. Ze bekleedde hiervoor o.a. de functie van CEO bij FHV BBDO en Proximity. Daarvoor werkte ze bij onder andere HEMA, Etos, Randstad en PPGH/JWT.

Jacqueline Smit start op 15 oktober als Commercieel Directeur TMG Landelijke Media. Zij volgt Arthur van Essen op die deze rol tot nu toe op interim basis invulde en tot eind december aanblijft voor de overdracht. Ze was als laatste CEO van de 538Group en werkte daarvoor bijna 7 jaar voor Microsoft in verschillende rollen, laatstelijk als Directeur Consumer Channel Group.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond