Deel dit artikel
-

TMG en Talpa sluiten akkoord over samenwerking

TMG en Talpa hebben nadere afspraken gemaakt over hun eerder aangekondigde samenwerking. Digitalisering van content en distributie zal daarbij een hoofdrol gaan spelen, waarbij de radiomerken zullen evolueren naar ‘interactieve muziekmerken’.

Luisteraars zijn steeds vaker op zoek naar interactieve ervaringen, naar op maat gesneden content in audio, video, online, mobile, social en evenementen. Het nieuwe radiobedrijf van beide partners heeft straks de merken, platformen en content in huis om in potentie ‘élke Nederlander 24/7 een waardevolle luisterervaring te bieden op alle verschillende apparaten’, stellen beide bedrijven in een vanochtend verschenen verklaring.

TMG heeft vorige maand bekend gemaakt een eerste stap te zetten op het gebied van internet televisie met de Telegraaf TV app op Apple TV. In oktober van dit jaar zal tijdens het 24/7 event van TMG de volledige programmering bekend worden gemaakt. In januari 2017 verwacht TMG de eerste volledig operationele OTT kanalen (Sport & Nieuws) aan te kunnen bieden aan haar klanten. Talpa zal voor TMG het OTT platform ontwikkelen en bouwen.

TMG krijgt de mogelijkheid (optie) om een 15 procent belang in Talpa Broadcasting over te nemen indien Talpa Broadcasting haar belang in SBS uitbreidt naar een meerderheid. Daarmee kan TMG een indirect belang verkrijgen in SBS dat vier TV-zenders exploiteert: SBS6, SBS9, NET5 en Veronica.

De eerder aangekondigde eenmalige cash-investering van TMG (van 27 miljoen euro) is – als uitkomst van de onderhandelingen voor de totale overeenkomst – komen te vervallen.

Talpa en TMG verwachten het geheel voor eind augustus te kunnen afronden; de transactie is nog onder voorbehoud van goedkeuring van de bevoegde toezichthouders en het advies van de medezeggenschapsraden van TMG.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond