Deel dit artikel
-

T-Mobile met locatiegebonden reclame via Groupon

Deutsche Telekom sluit een overeenkomst met koopjessite Groupon om klanten van T-Mobile van locatiegebonden reclame te voorzien.

In de eerste helft van dit jaar kunnen klanten van T-Mobile een mobiele app op hun telefoon installeren die fungeert als digitale flyer. Wanneer ze in de buurt van een zaak zijn met een Grouponactie kunnen ze een seintje krijgen.

Groupon en Deutsche Telekom maakten de samenwerking vanochtend bekend. Het is de bedoeling de gezamenlijke dienst uit te rollen in de landen waar T-Mobile actief is.

Exacte details van de samenwerking zijn niet bekend, maar een proef bij T-Mobile Amerika laat zien welke kant de gedachten uitgaan. Daar heet de kortingsdienst More for Me.

Amerikanen kunnen sinds juni 2011 een mobiele Android-applicatie downloaden die scant welke internetbedrijven, zoals Livingsocial, een aanbieding doen aan winkelend publiek. Het gaat daarbij om onderneming in de fysieke winkelstraat. Gebruikers van de app kunnen middels het samenstellen van een profiel bepalen welke reclame ze wel en niet te zien krijgen.

Foto: Steven Depolo (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond