Deel dit artikel
-

TNT breidt e-commerce-activiteiten uit met overname

TNT heeft het Nederlandse TopPak overgenomen, een logistieke speler, onder meer op het gebied van e-commerce. TNT versterkt hiermee volgens eigen zeggen zijn positie door een extra service toe te voegen aan de e-fullfilment diensten die het al biedt.

TopPak heeft een omzet van rond de 10 miljoen euro en laat 6 miljoen pakjes per jaar door de handen gaan. TNT ziet groeipotentieel in het winstgevende bedrijfje. TopPak richt de aandacht op alle processen van het logistieke en administratieve handelingen bij het verschepen van een pakket, zowel offline als online.

Financiële details van de overname worden niet vrijgegeven.

De overname sluit aan bij de strategie van TNT, om meer te investeren in eigen webshops en overnames van bedrijven die zich richten op software of logistieke zaken voor webshops. E-commerce zorgt voor meer pakketjes. Dat zou de daling van omzet in brieven goed moeten kunnen maken.

Deel dit bericht

4 Reacties

Aldo

Kom op redactie, persberichten overtypen kunnen we allemaal. Dit lijkt meer op een verkapte vorm van reklame.

Jannemiek - Emerce

@Aldo, Ik ben het er mee eens dat het geen breaking news is. Aan de andere kant, het is zeker geen verkapte reclame, maar een ontwikkeling binnen TNT die de moete waard is om te melden. Er is gebeld naar TNT die verder geen informatie geven. Soms is het dan toch de moeite waard om het te plaatsen.

nils

"De overname sluit aan bij de strategie van TNT, om meer te investeren in eigen webshops en overnames van bedrijven die zich richten op software of logistieke zaken voor webshops" Laat ze nu eerst maar eens beginnen om een klantvriendelijk bedrijf te worden op het gebied van pakketbezorging ipv concurrent van hun eingen klanten en partners te worden. Dan blijft er nog wat geld over om te investeren in technologie.  Deze firma heeft als van de weinige staatbedrijven geen nieuwe toetreders hoeven dulden op haar – door de belastingbetaler betaalde – infrastructuur zoals KPN, de kabelboeren en de NS. Dit betekent dat ze altijd een voorsprong houden op DHL, UPS e.d. waardoor dit geen goede alternatieven zijn in de consumentenmarkt. Waarom geen ONP voor TNT? Gemiste kans Nelie! En – de goede mensen daargelaten – blijft het club waar lastig afspraken mee te maken zijn, laat staan dat je ergens met je klachten over de dienstverlening terecht kunt: stuurt u maar een brief naar Utrecht, dan hoort u nog van ons… Hallo, dit is niet Noord Korea!! Als UPS morgen een goed netwerk van servicepunten uitrolt waar ik ook met goed vertrouwen mij duurdere spullen af kan laten halen, dan hebben ze er een klant bij!

Tom

@Nils: als werknemer bij TNT, kan ik bevestigen dat TNT zeker w?l last heeft van fikse concurrentie. Zoek eens op Sandd en Selektmail (=DHL/Deutsche Post).

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond