Deel dit artikel
-

De toekomst van buitenreclame volgens Philips

Hoe zorg je ervoor dat passanten naar een abri of reclameposter wandelen en er de interactie mee aangaan? Die vraag stelt Philips zich ook en liet tijdens een recente beurs een aanzet tot het antwoord zien.

Het antwoord ligt voornamelijk in het ontwerp van de interface van de reclameuiting, zo blijkt. Het is niet meer lastig om de ‘zuilen’ digitaal te maken en er een internetaansluiting aan te hangen. En posters plakken hoeft niet meer, want beeldschermen bieden een veel rijkere ervaring voor de pasant.

Tijdens de beurs Integrated Systems Europe, eind vorige maand in Amsterdam, toonde Philips Signage Solutions een demo van zijn nieuwe multitouchschermen.

Het vroeg Fonk Mobile een vernieuwende interface te ontwerpen. Het bedrijf koos voor de muziekdienst 22Tracks, een van zijn klanten, als testobject.

Deel dit bericht

3 Reacties

Cees Dingler

Het is te makkelijk om dingen maar interactief te maken. Interactiviteit vraagt energie van de gebruiker en daar heeft deze geen zin meer in. Dat kun je als merk alleen maar vragen als je echt relevant of interessant bent. De uitdaging gaat liggen om in die 2,3 seconden die je hebt van de gebruiken zijn of haar aandacht te trekken. Misschien komen we er wel achter dat een stilstaand beeld hier het beste voor werkt:).

Cees Dingler

Het is te makkelijk om dingen maar interactief te maken. Interactiviteit vraagt energie van de gebruiker en daar heeft deze geen zin meer in. Dat kun je als merk alleen maar vragen als je echt relevant of interessant bent. De uitdaging gaat liggen om in die 2,3 seconden die je hebt van de gebruiken zijn of haar aandacht te trekken. Misschien komen we er wel achter dat een stilstaand beeld hier het beste voor werkt:).

Charles Karsters

Bewegend beeld trekt veel meer de aandacht , maar het gaat erom waar je het plaatst en welk doel je ermee wil bereiken. Een straatbeeld zonder zal niet lang meer uitblijven. http://www.mt.nl/106/73149/podium/abri-wereld-moet-papier-vergeten.html

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond