Deel dit artikel
-

Consumentenmarkt trekt aan voor TomTom

De consumentenmarkt trekt weer wat aan voor TomTom, zo blijkt uit de vandaag verschenen kwartaalcijfers. De omzet van consumentenelektronica ging van 153 miljoen vorig jaar naar 161 miljoen dit jaar.

TomTom noteerde over het derde kwartaal een hogere omzet van 254 miljoen euro, tegen 235 miljoen een jaar geleden. EDITDA (brutowinst) eindigde op 33 miljoen, lager dan de 41 miljoen van vorig jaar. De nettowinst bedroeg 2 miljoen euro, tegen 6 miljoen in 2014.

De cijfers komen overeen met verwachtingen van analisten, die een ‘kleine winst’ op een hogere omzet hadden voorspeld. CEO Harold Goddijn is tevreden met de resultaten, zo laat hij in een summiere toelichting weten.

TomTom is zijn productenaanbod aan het verbreden. Zo zijn onder meer GPS horloges op de markt gebracht. Ook licenties brachten meer op, maar in ‘automotive’ zit met 26 miljoen euro geen enkele groei meer. TomTom rekent op circa 1 miljard omzet voor heel 2015.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond