Deel dit artikel
-

TomTom duikt in de rode cijfers

TomTom zag zijn omzet in het derde kwartaal weer slinken, naar 164 miljoen euro, van 176 miljoen vorig jaar. Daarnaast schrijft het bedrijf weer rode cijfers: 43 miljoen euro verlies, tegen een winst van 17,2 procent een jaar geleden.

Grote verliezer is de consumententak die 18 procent omzet inleverde en uitkomt op 67 miljoen euro. De zakelijke activiteiten (automotive) daalden in omzet van 59 miljoen naar 55 miljoen. De locatietechnologie leverde een bescheiden groei op van 4 procent.

Analisten rekenen nog steeds op een jaaromzet van 704,32 miljoen euro. Dit is licht meer dan de omzet over 2018.

De omzet van TomTom is sowieso minder door de verkoop begin dit jaar van Telematics, de divisie die zich bezighoudt met voertuigvolgsystemen, aan de Japanse bandenmaker Bridgestone. Dat leverde 910 miljoen euro op, maar het merendeel is uitgekeerd aan de aandeelhouders.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond