Deel dit artikel
-

Topcentrum E-commerce opent loket voor gedupeerde ondernemers

Topcentrum E-commerce in Zwolle wil de noodlijdende winkels, restaurants, reisorganisaties, zorgverleners en fitnesscentra uit de regio helpen met een alternatief afzetkanaal.

Bij ondernemers die beperkt of helemaal niet online zijn komt de klap nog harder aan.

Al enkele bedrijven hebben zich aangemeld voor dit initiatief. Zo is Chinees Restaurant uit Hattem een eigen thuisbezorgddienst gestart via eMeals.nl. Hierdoor had het restaurant binnen twee dagen na sluiting alweer maaltijden die de deur uitgingen. Ook cateraar Stern uit Zwolle startte met een maaltijdservicedienst.

Bedrijven die graag hulp willen bij het opstarten van het online zaken doen, kunnen contact opnemen met Topcentrum E-commerce via info@topcentrum.nl. Vanuit daar ontvangen zij een gratis advies over de digitale kansen die er voor hun onderneming zijn. Indien gewenst kan één van de expertbedrijven verbonden aan Topcentrum ondersteunen of kunnen studenten van de aangesloten onderwijsinstellingen helpen bij het bouwen van een webshop of bij de online marketing.

De provincie Overijssel start intussen een virtuele tour langs MKB-bedrijven om te zien en te bespreken tegen welke problemen bedrijven oplopen als gevolg van de coronacrisis.

Op deze manier wil de provincie te weten komen of de inmiddels beschikbaar gestelde noodmaatregelen werken, of dat er aanvullende maatregelen nodig zijn.

De tour is een variant op de MKB-bezoeken die gedeputeerde economie Eddy van Hijum regelmatig brengt aan bedrijven. Het is de bedoeling om de nieuwe tour te houden met inzet van digitale hulpmiddelen als Zoom en Skype.

De verwachting is dat er zo’n drie tot vier bedrijven in de week virtueel kunnen worden bezocht.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond