Deel dit artikel
-

Tradedoubler geeft financiële waarschuwing

Tradedoubler, het Europees werkende performance based marketingnetwerk, waarschuwt de markt tegen te hoge verwachtingen. De omzet en winst vallen lager uit. Het bedrijf kondigt tevens een aandelenemissie aan.

Eigenlijk zou Tradedoubler uit Zweden volgende week dinsdag zijn kwartaalcijfers pas presenteren. Vanochtend echter publiceerde het echter al enkele kerncijfers om te hoog gespannen verwachtingen onder beleggers te temperen.

Hoewel het credo luidt dat performance based-marketing in economisch slechte tijden wint, weet Tradedoubler niet mee te surfen op die populariteitsgolf.

De omzet daalde vergeleken met vorig jaar met 9,9 procent tot 69,7 miljoen euro. De brutowinst duikelde met 20,7 procent tot 14,1 miljoen euro. Het bedrijf pleegt een eenmalige afschrijving op goodwill van het overgenomen IMW Group uit Engeland van 15 miljoen euro. De Engelsen zullen, dus, niet zoveel aan het resultaat bij kunnen dragen als men ten tijde van de overname aannam.

Deze markt update is niet enkel bedoeld om de verwachtingen van de markt te temperen. Behalve het dalende resultaat en de afschrijving, meldt Tradedoubler ook dat de directie scherper gaat letten op de interne bedrijfsprocessen, waaronder de financiële.

Daarnaast meldt bestuursvoorzitter Örjan Frid dat hij nieuwe, preferente, aandelen gaat uitgeven. Frid hoopt met de emissie het eigen vermogen te versterken met 34,3 miljoen euro. Het geld dat hij uit de markt haalt, wordt aangewend “om de financiële positie te verstevigen en de buitenlandse groei voort te zetten”.

Tradedoubler is actief in 19 landen, waaronder Nederland. Met een affiliatenetwerk van 128.000 sites bedient het, naar eigen zeggen,  1.700 adverteerders met 154 miljoen unieke bezoekers en 10 miljoen leads per maand.

Foto: dyobmit (cc)

Deel dit bericht

3 Reacties

Dennis

Als Tradedoubler zal ik het niet op de "marktomstandigheden" af schuiven. Dat is wel erg makkelijk. Kijk naar Google, die doen het anders heel goed http://bit.ly/4AebMG en zitten volgens mij in dezelfde markt.

Eric

@ Dennis, ik denk dat je de 2 moeilijk kan vergelijken. Omdat ze nou online bezig zijn betekent niet dat ze het zefde doen. Ben wel met je eens dat het niet het enige kan zijn en dat ze misschien meer terein verliezen aan hun directe concurrenten.

Dennis

@eric het gaat over performance based-marketing; daar doelde ik op

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond