Deel dit artikel
-

TravelBird breidt uit naar zeven nieuwe EU-landen

Reisaanbieder TravelBird lanceert zijn dienst volgend jaar in zeven nieuwe landen waardoor het eind 2014 in vijftien Europese landen actief is.

Het drie jaar oude bedrijf zet zijn agressieve expansie voort en is van plan om lokale sites te openen in Noorwegen, Zweden, Finland, Italië, Polen, Ierland en Engeland. TravelBird boekt dit jaar naar verwachting vijftig miljoen euro omzet en denkt dat de expansie het groeitempo vanaf 2014 verder zal versnellen.

TravelBird positioneert zich op de reismarkt door voor zijn klanten dagelijks een kleine selectie met mogelijk interessante uitstapjes, reizen en vakanties voor te leggen. De gedachte daarbij is dat dat de keuzestress wegneemt en, omgekeerd, impulsreizen bevordert.

Vorige maand gingen nog nieuwe sites in Denemarken, Oostenrijk en Spanje live.

Directeur Symen Jansma verwacht dat de meeste nieuwe landen in de eerste helft van 2014 operationeel kunnen zijn. Daarvoor worden nu mensen ingehuurd, “want we werken met natives die we naar Amsterdam halen.” Hun eerste taak is het reisaanbod van hun moederland te creëren. Daarna kunnen de marketingactiviteiten beginnen. “De uitrol naar een ander land verloopt meestal volgens eenzelfde patroon. Dat betekent voor ons, dat we met zo’n vijf man beginnen en een team doen uitgroeien tot twintig man.”

Alhoewel Jansma stuurt op organische groei, zijn acquisities in ieder land een wezenlijke optie.

De Nederlandse consument gaf in de eerste helft van dit jaar 685 miljoen euro (+12 procent) uit bij webwinkels die trips en reizen verkopen. Travel is de grootste sector in e-commerce in Nederland en is goed voor zo’n veertig procent van de totale b2c-verkopen via internet.

Foto: Manuela de Pretis (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond