Deel dit artikel
-

TravelXL van start met dynamic packaging tool van Airtrade

Reisbureauketen TravelXL wil een nieuwe, jonge doelgroep aanboren en heeft daarom SnapTrip gelanceerd. Dit is een op online consumenten gerichte dynamic packaging tool die is ontwikkeld met technologie van Airtrade.

TravelXL telt 65 reisbureaus in Nederland. De keten stelt dat SnapTrip bedoeld is voor meer individuele, eigenzinnige zelfboekers, waar de reisbureaus zich richten op mensen die het gemak van een van tevoren volledig samengestelde reis op prijs stellen.

Op de site van SnapTrip kunnen bezoekers zelf een pakket samenstellen van een vlucht, hotel en/of huurauto. Er zijn zonvakanties, verre reizen en citytrips beschikbaar. De consument kan niet alleen de reguliere tarieven van luchtvaartmaatschappijen boeken maar ook de zogeheten package fares, veelal lagere prijzen die alleen boekbaar zijn als pakketreis, dus in combinatie met een hotel en/of huurauto. Ook het aanbod van low-cost carriers is beschikbaar.

Welke resultaten worden getoond, wordt bepaald door een algoritme dat op basis van het zoek- en klikgedrag van de websitebezoeker verder zal worden geoptimaliseerd. Standaard gaat SnapTrip in het geval van de hotelkeuze uit van de TripAdvisor-rating van een accommodatie, locatie en prijs.

De fulfillment is in handen van Airtrade, die naast de technologie ook de uitgifte van de reisdocumenten en de klantondersteuning verzorgt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond