Deel dit artikel
-

Tribal DDB houdt Nederlandse eer hoog bij Webby’s

Het Nederlandse bureau Tribal DDB heeft twee prijzen in de wacht gesleept bij de uitreiking van de Webby Awards, ook wel de Oscars van het internet genoemd. Andere Nederlandse genomineerden gingen met lege handen naar huis.

Tribal DDB wist met Philips Cinema 21:9 een prijs te winnen in de hoofdcategorie ‘Websites’, voor de subcategorie ‘Consumer Electronics’. Ook op het gebied van Interactive Advertising ging de prijs in de subcategorie ‘Online Commercials’ naar Philips Cinema 21:99.

Een andere Nederlandse genomineerde was het Amsterdamse reclamebureau Black Magic Marker met Jochemmyjer.nl voor een Webby Award in de categorie ‘Best Fan/Celebrity Website’. Vorig jaar won dit bureau nog een Webby voor Secret Services van TomTom. Dit jaar wist het enkel de nominatie in de wacht te slepen en bleef een prijs uit.

De genomineerden die een prijs in ontvangst mogen nemen, zouden moeten behoren tot ‘het neusje van de zalm’ op internetgebied.

Mobypicture en Novocortex uit Nederland werden, beiden in de categorie ‘Mobile’, gekenmerkt als ‘Official Honoree’ voor de Webby Awards dit jaar. Zij behoorden niet tot de prijswinnaars.

Een greep uit de jury-prijzen: in de categorie ‘Best Integrated Media Plan’, won Wieden+Kennedy met Nike Chalkbot, net als in de categorie ‘Online Campaigns’. Lof van de jury was er voor Evernote, de beste mobiele applicatie, die hier ook de publieksprijs wist te winnen. The New York Times wist bij de categorie ‘Mobile’ een ‘nieuws-Webby’ te winnen. Foursquare kreeg een Webby in de categorie ‘Social Networking’. De Webby voor het bureau van het jaar ging naar BBDO.

De Philips Cinema 21:9 campagne won eerder onder meer bij Cannes Lions al de Film Grand Prix en een zilveren Cyber Lion en onlangs nog zilver bij de SpinAwards. Voor de wereldwijde introductie van het ultrabreedbeeldtoestel van Philips, ontwikkelde Tribal DDB een bioscoopervaring op het web. De uiting werd gepromoot via seeding, een bannercampagne en andere media waarmee binnen enkele weken een miljoenenpubliek werd bereikt.

Overige winnaars zijn op de site van de Webby Awards terug te vinden.

Deel dit bericht

1 Reactie

Mar

Je vergeet nog een Nederlands Bureau: UbachsWisbrun/JWT heeft eveneens 2 Webby's in de wacht gesleept voor KitKat Jesus.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond