Deel dit artikel
-

Tribal Internet Marketing dumpt prijsvergelijker

Prijsvergelijker Selectivo wordt, nog geen jaar na de aankoop, weer van de hand gedaan door Tribal Internet Marketing. De site met het ‘matige bereik’ wordt officieel van de hand gedaan omdat het ‘afleidt van de core business’ bij Tribal internet Marketing.

De vergelijker die zowel het aanbod van webwinkels, als van fysieke winkels toont, is overgenomen door Marco van Beest van Gamewinkel.nl.

"Het kwam langs", aldus een woordvoerder van Tribal Internet Marketing over de overname. "Het is een mooie vergelijker, maar we willen ons echt op internetmarketing richten. Het leidt af van onze core business." Selectivo was onderdeel van Tribal Interactive, een aparte b.v. van waaruit eigen projecten worden gebouwd, ontwikkeld en vermarkt.

De woordvoerder geeft aan dat de site wel bereik mist. "We hadden kunnen kijken wat we er voor hadden kunnen doen. Maar dat is niet wat we willen. We willen internetmarketingdiensten verkopen. We hadden een succes kunnen maken van Selectivo, het is gewoon een kwestie van internetmarketing."

Directeur Frank Trienen van Tribal uit Den Bosch liet ten tijde van de overname nog weten internationale ambitie te hebben met Selectivo. Volgens de Tribal-baas Trienen toentertijd, droeg het project vanaf de eerste dag bij aan de winst van zijn bedrijf. "We plegen alleen overnames als ze van meet af aan plussen".

Achteraf geeft de woordvoerder nog aan dat de overname toen wellicht te snel is gedaan. "Het leek een leuk ding. Later denk je, misschien hebben we te snel beslist."

Deel dit bericht

15 Reacties

Robert de Laat

quote: We hadden een succes kunnen maken van Selectivo, het is gewoon een kwestie van internetmarketing. Raar dat ze dat dan niet lukt. Internetmarketing is toch precies hun core business !!!!!!!!!!! Brevet van eigen onvermogen misschien ??

Pieter

Geen sterk verhaal inderdaad van Tribal IM. Als het met je eigen projecten al niet lukt……..

Rick

Leuk om te lezen dat Marco, nadat hij accountmanager is geweest bij Kieskeurig.nl, nu zijn 'eigen' vergelijkingssite heeft. Gefeliciteerd Marco! Groet van een oud-collega

Jeroen

Als je na een jaar tijd nog steeds denkt dat het runnen van een prijsvergelijker enkel bestaat uit internet marketing, dan is het maar goed dat ze de handdoek in de ring gooien.  De concurrentie op het gebied van prijs- en productvergelijking is moordend. De andere grote vergelijkers hoef je echt niet veel meer bij te brengen qua internet marketing. De exploitatie van een vergelijkingssite is veel belangrijker en ook lastiger. Je moet webwinkels aansluiten, goed converterende bezoekers aantrekken, datafeeds matchen met je productendatabase, verrijken van producten (video, reviews, expert reviews, additionele specificaties) en ga zo maar door. En als startende vergelijkingssite moet je al deze zaken veel beter doen dan de bestaande partijen, wil je ?berhaupt een plekje veroveren.  En als je startend bent zoals Selectivo, dan heb je een hoop uit te leggen. Waarom zou een webwinkel zich bij je aansluiten (er is immers geen bezoek)? Waarom betalen voor opname? Waarom zou een bezoeker hier heen gaan (er zijn immers nog geen reviews en nog relatief weinig webwinkels)? Misschien was het idd beter geweest als ze eerst wat informatie her en der hadden ingewonnen over het runnen van een prijs- en productvergelijker….

Sjoerd

Oei wat zijn sommigen toch weer zuur op deze stralende dag. Respect voor de ondernemingszin en durf van Tribal c.s. dat wilde ik ff kwijt, no guts no glory.

Bauke

Toevoeging: Het is inderdaad zo dat het runnen van een vergelijker meer is dan internet marketing alleen (zoals Jeroen duidelijk beschrijft). In de tekst is dit niet goed verwoord.  Dit in combinatie met de herori?ntering (geen eigen projecten) heeft ons doen besluiten Selectivo na een half jaar weer van de hand te doen. Bauke Bergstra (Tribal IM) 

Xander

Typisch.

Mark van Werven

Nou ik ben helemaal voor Sjoerd natuurlijk. Sportief van je bedankt! Ondertussen hebben we gewoon ook enorm veel geleerd over prijsvergelijkers. Kennis die we ook gebruiken voor onze klanten. Dus het heeft zeker ook zijn nut gehad. En zelf projecten opzetten, …. babynamesworld.com is volgens mij best een aardig succesverhaal gebleken, maar het is nu even onze kernactiviteit niet meer. Ondertussen is het gewoon in goede handen van Marco van Beest gekomen. Iedereen blij, ik wel althans.

Barry de Vries

@Mark: in dat geval gefeliciteerd met de verkoop. Kan je eens een voorbeeld geven van die meerwaarde waarover je het hebt? Ik kan mij namelijk niets voorstellen bij 'enorm veel geleerd' hebben over vergelijkingsites, wanneer je een site hebt waarop geen bezoekers komen. Dat klinkt hetzelfde als een 'social media guru' met 3 followers op twitter. 

Oli4B

Ik had nog nooit van Selectivo gehoord en ik hoor echt goed.

Barend Heerema

Veel succes Marco!

Mark van Werven

@Barry: leerervaring is niet zo zeer hoe de site als dusdanig werkte, maar wel wat er als adverteerder bij komt kijken om in een vergelijkingssite naar voren te komen. Alleen al het simpele belang van een goede feed. Lijkt een dooddoener, maar daarin gaat in de praktijk bij veel aanbieders al veel mis, waardoor ze niet goed vindbaar zijn in de resultaten van een vergelijker. Ander voorbeeld; het belang van reviews en trust in relatie tot je prijs in de vergelijker. Het is niet perse dat dat kennis is speciaal via Selectivo opgedaan, maar wel kennis die is opgedaan omdat je intensiever met het onderwerp ook bezig bent.

Eric

Tja, niet alles wat je doet kan een succes zijn helaas, daarvoor onderneem je. Ze hadden het ook kunnen dood laten bloeden en dan had er nooit een haan naar gekraaid. Next project!

Peter

Poeh…laat ik als concullega uit de Search wereld dan ook maar ff de bres opgaan. Normaal reageer ik niet eens, maar als goed ondernemer leer je op strategisch en inhoudelijk niveau met alles wat je doet…of dit nu goed gaat of niet, maakt niet uit. Je leert, groeit, wordt sterker…wat andere er allemaal van vinden…lekker belangrijk!

Vergelijk de prijs

Inmiddels is deze vergelijker alsnog een stille dood gestorven, er is niet veel meer van te bekennen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond