Deel dit artikel
-

Tribal Internet Marketing koopt failliet Selectivo

Tribal Internet Marketing neemt de activa van de failliete prijsvergelijker Selectivo.nl over. De site gaat als zelfstandig project door bij Tribal.

Prijsvergelijker Selectivo.nl is, zo blijkt nu, op 2 juni voor de rechtbank van Utrecht failliet verklaard.

Directeur Frank Trienen van Tribal uit Den Bosch: “De activa zijn ons aangeboden door een tussenpersoon. Die hebben we overgenomen. We werken zelf via onze klanten al veel met vergelijkingssites, voornamelijk in Travel en Retail en via ons dochterbedrijf Easy. De lokale oriëntatie van Selectivo sprak me ook aan”.

De overgenomen vergelijkingssite toont niet enkel het aanbod van webwinkels, maar ook van fysieke winkels.

Hoeveel Trienen heeft betaald voor de site met het “matige bereik” wil hij niet kwijt. “Ik heb internationale ambitie met Selectivo, maar we richten ons eerst op het technisch doorontwikkelen van de site. Momenteel streven we er echter niet naar om te concurreren met bestaande marktparijen.”

Volgens de Tribal-baas Trienen draagt het nieuwe project vanaf de eerste dag bij aan de winst van zijn bedrijf. “We plegen alleen overnames als ze van meet af aan plussen”.

Over de nieuwe dochter: “Ze hebben niet de kans en tijd gehad om hun product te vermarkten”.

De vergelijkingssite wordt onderdeel van Tribal Interactive, een aparte b.v. van waaruit eigen projecten worden gebouwd, ontwikkeld en vermarkt. Babysite Babunga, dat Tribal aan mediareus Viacom verkocht, viel daar ook onder.

Selectivo-oprichter Toine Bax is actief betrokken bij de migratie van de techniek en het klantenbestand. Hij zal vermoedelijk ook tijdelijk het klantcontact op zich nemen. Mede-oprichter Roland Mulder was kort voor publicatie niet bereikbaar voor commentaar.

Foto: nicolasnova (cc)

Deel dit bericht

4 Reacties

soboer

Grappig is te zien, hoe zo een nette site zo weinig bezoekers trekt.websiteoutlook geeft 1900 pageviews per dag aan.Een vergelijkingssite kan je makkelijk heel wat traffic genereren. Tribal lacht zich rot en terecht.

Frank Trienen

Dankjewel voor het compliment Soboer ! We zijn er blij mee en zullen er echt alles aan te doen om deze vergelijker tot een mooi tool te maken voor onze klanten. 

exselectivo

20K voor een dergelijk site is inderdaad een koopje. Maar laten we niet vergeten dat het uit een failliete boedel komt en dat er een hoop schuldeisers voor in totaal zo?n 4 ton het schip in zijn gegaan die naar hun geld kunnen fluiten. dus op zich prima zo?n doorstart maar een juichstemming lijkt me niet op zijn plaats.

soboer

@ exselectivo, sorry om dit te zeggen maar ik ben ervan overtuigd dat jullie het verkeerd hebben aangepakt. Dit had namelijk zeker een succes kunnen worden.Ten eerste is de domeinnaam verkeerd gekozen. Je had meer voor een naam moeten kiezen die de strekking van de website weergeeft. Zo krijg je terugkerende bezoekers.Ik zou de frontpage wat visueler gemaakt hebben, iets meer design dus zoals kieskeurig.nl.Verder zou ik met het budget dat ik had volop investeren in adwords. Je had heel erg veel goedkope traffic binnen kunnen krijgen via adwords. Massa's longtail keywords. Je website was dan in een korte tijd explosief gegroeid.Jammer dat het niet gelukt is.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond