Deel dit artikel
-

Trinicom neemt belang in LiveCom

Trinicom, actief in Nederland met selfservice en klantondersteuning, heeft een minderheidsbelang genomen in business chat bedrijf LiveCom. Trinicom zal later dit jaar chat toevoegen aan zijn eService Center en wil hiermee de positie op de Nederlandse markt verstevigen.

LiveCom is sinds 2001 actief en stelt bedrijven in staat om via chat hun klanten te helpen. De chat-toepassing wordt op asp-basis aangeboden, klanten zijn onder meer Huis en Hypotheek Nederland, ITM International en Club Message. LiveCom biedt chat aan om vragen te beantwoorden, maar ook als middel voor sales. Via chat op de website kan bijvoorbeeld aan cross- en up-selling gedaan worden.

LiveCom ziet in de nieuwe aandeelhouder een partner waarmee het nieuwe markten kan aanboren. “De participatie van Trinicom in LiveCom geeft ons de mogelijkheid om sneller de Nederlandse en op termijn de Europese markt te veroveren”, zegt Floris van der Veen, directeur van LiveCom. Details over de omvang van het belang en het bedrag dat ervoor betaald is willen beide partijen niet bekendmaken.

Trinicom bood nog geen chat aan. Het bedrijf uit het Gelderse Wilp is actief met web selfservice, e-mail response management en agent support (telefoon). Met de toevoeging van chat als module aan het eService Center wil Trinicom ervoor zorgen dat klanten hun dienstverlening verder kunnen verbeteren. “Een effectieve chat zorgt voor een daling in de kosten van klantcontact en een positieve beleving bij de klant. Hij wordt volledig geholpen via het kanaal dat hij zelf kiest”, zegt Wilco Rietberg, directeur van Trinicom. Rietberg ziet verder dankzij chat ‘interessante mogelijkheden’ voor cross- en upselling.

Trinicom, dat werkt voor onder meer Casema, Centraal Beheer en Siemens, verwacht dat de toevoeging van chat het bedrijf verder versterkt en bijdraagt aan de doelstelling om een sterke positie in Europa te verwerven. Rietberg: “De deelneming in LiveCom past in de strategie van Trinicom om haar leidende positie in Nederland verder te versterken en in Europa binnen twee jaar te groeien tot een top-3 speler op het vlak van customer service.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond