Deel dit artikel
-

‘Tv meest renderend advertentiemedium’

Televisie is twee keer zo effectief als enig ander advertentiemedium en de effectiviteit is de afgelopen drie jaren toegenomen, mede onder invloed van tablets en smartphones. Dat stelt SPOT naar aanleiding van het onderzoek ‘Payback 4, Pathways to profit’, uitgevoerd in opdracht van Thinkbox.

Televisie is volgens het onderzoek twee keer zo effectief als enig ander medium. De afgelopen drie jaar is de effectiviteit met 2,5 procent toegenomen. In de retailbranche was deze stijging elf procent.

Televisie levert ook de hoogste rendement (winst) op de reclame-investering. Binnen de zogenoemde FMCG-branche ligt het ROI van televisie minimaal drie maal zo hoog als elke ander gemeten medium. Televisie genereert ook 33 procent meer online merk zoekgedrag door toename van het tablet- en smartphonegebruikt. Ook verhoogt televisie de search resultaten.

Voor het Britse onderzoek, dat niet in opdracht van SPOT werd uitgevoerd, zijn alle reclame-effecten geanalyseerd bij meer dan 4500 campagnes van honderd grote Engelse adverteerders, in de periode van 2008 tot en met 2014.

SPOT is het Nederlandse marketingcentrum voor televisiereclame en verzorgt informatie over televisie als reclamemedium. Deelnemers zijn Ster, Discovery Networks Benelux, ORN, RTL Nederland, FOX Channels Benelux, AT5, SBS Broadcasting, Disney Channels Benelux, BE VIACOM Benelux, NBCU, Eurosport en Sport1.

 

Deel dit bericht

5 Reacties

hans de bree

“SPOT is het Nederlandse marketingcentrum voor televisiereclame en verzorgt informatie over televisie als reclamemedium”

Krijgt U ook opeens een WC-eend gevoel? TV is de meest effectieve wijze van adverteren, stelt het onderzoek, gedaan in opdracht van belanghebbenden. Tja.

Xander

Ik ben het volledig eens met Hans… Dit is nu al het zoveelste onderzoek van SPOT waarin de uitkomst te gunstig is voor de leden van SPOT… komt niet echt heel objectief over!

Jan Libbenga (Redactie Emerce)

Het onderzoek werd niet voor SPOT uitgevoerd, maar voor Ebiquity. Er is geen direct belang. Tekst op dit vlak verduidelijkt, met link naar onderzoek.

Michael

Meest renderend/effectief in de zin van wat? Direct sales? Branding? Bereik? Lijkt meer een advertorial dan een inhoudelijk artikel…

hans de bree

Ebiquity onafhankelijk? Excuus maar dat is ook gewoon een onderzoeksburo wat in opdracht handelt. Kortom, een mooi staaltje suikerspin marketing. Het is mooi van kleur en lekker zoet maar je hebt er verder niets aan.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond