Deel dit artikel
-

Twitter pleegt derde overname

Twitter koopt Mixer Labs, het bedrijf achter de dienst GeoAPI. Met de overname wil het ontwikkelaars helpen om berichtendienst Twitter relevanter te maken op gegeven locaties.

“Als je het bericht ‘Aardbeving!’ twittert dan is dat lang niet zo informatief als ‘Aardbeving!’ met daarbij informatie over je exacte locatie”. Met dat concrete voorbeeld probeert Twitter uit te leggen welk bedrijf het waarom heeft overgenomen.

Met de nieuwe dienst moeten makers van Twitter-programma’s nieuwe soorten software kunnen schrijven en de berichtendienst daarmee aantrekkelijker maken. In feite krijgt de berichtendienst een nieuw fundament, een soort bouwgrond die nog ontbrak.

Behalve een locatiegevoelige API bevat GeoAPI ook een gids met namen en adressen van 16 miljoen bedrijven en locaties in de VS.

Hoeveel het voor GeoAPI heeft betaald, is niet bekend. Mixer Labs is niet gefinancierd met grote zakken geld van durfkapitalisten.

Vorig jaar kocht Twitter Values of N en de zoekmachine Summize.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond