Deel dit artikel
-

Twitter richt ‘oorlogskamer’ in voor evenementen

Microblog Twitter wil meer doen met marketingcampagnes rond speciale evenementen en richt daartoe een soort oorlogskamer in onder leiding van merkstrateeg Ross Hoffman.

Het bedrijf wil met adverteerders rond de tafel gaan zitten om bijvoorbeeld productlanceringen te begeleiden. Marketeers willen impact en innovatie, zegt Hoffman tegen vaktijdschrift AdAge.

Hoffman zit al enkele jaren bij Twitter en was in het verleden betrokken bij de livestreaming strategie van YouTube.

De belangstelling voor evenementen komt niet in de lucht vallen. Twitter laait letterlijk op tijdens grote evenementen als het WK Voetbal, de lancering van de nieuwe iPhone of de uitreiking van de Grammy’s. De goal van Sami Khedira in de 29e minuut tijdens de wedstrijd Brazilië – Chili zorgde afgelopen zomer voor een nieuw record van 580.166 tweets per minuut. Marketeers kunnen gebruik maken van het momentum van dergelijke evenementen, denkt Hoffman.

Vooralsnog wil Twitter alleen samenwerken met bestaande partners, die de mogelijkheden van het microblog al wat langer kennen. “Je moet een beetje vertrouwen in ons hebben, zodat we gekke dingen kunnen bedenken.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond