Deel dit artikel
-

Uitgever Burda: helft omzet uit digitale activiteiten

Uitgever Hubert Burda Media realiseert 53,5 procent van de omzet met digitale activiteiten, een combinatie van reclame en bemiddeling bij transacties.

De online omzet nam in 2013 met 20,8 procent toe tot 1,4 miljard euro. Dat blijkt uit het jaarverslag.

Een opsplitsing van de resultaten laat zien dat de online investeringen niet alleen profijtelijk zijn maar ook noodzakelijk bleken. De markt voor gedrukte bladen in binnen- en buitenland staat namelijk behoorlijk onder druk.

Het online aandeel steeg van 47 procent in 2012 naar 54 procent in 2013.

Tot de internetactiviteiten van het Duitse mediabedrijf behoren dierenwinkel Zooplus, datingsite Elite Partner, zakelijke profielensite Xing, de DLD-conferenties en Tomorrow Focus, dat in Nederland bekend is van Zoover en Weeronline.

De leiding is zich bewust van de dreigende zakelijke gevaren. “De dominante positie van grote digitale Amerikaanse partijen zal zeer waarschijnlijk een risico vormen voor onze activiteiten. We gaan dit tegen door selectief te investeren in alternatieve bedrijfsmodellen en deze te integreren in onze bestaande activiteiten.”

Foto: Abi Skipp (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond