Deel dit artikel
-

Unilever verkozen tot beste online adverteerder

Unilever is door de jury van de SpinAwards verkozen tot beste online adverteerder van Nederland over 2003. De SpinAwards zijn de prijzen voor creatieve online reclame in Nederland, gisteren was de uitreiking. Er waren dit jaar minder bekroningen dan vorig jaar. Een van de publieksprijzen was voor de website Stenders Vroeg.

Er zijn zes categorieen die bij de uitreiking van de SpinAwards beoordeeld worden, daarnaast zijn er publieksprijzen, een innovatieprijs en de prijs voor beste online adverteerder. Per deelgebied is er een afzonderlijke jury. De jury’s waren minder geneigd om prijzen uit te reiken dan vorig jaar.

In twee categorieën was er dit jaar geen gouden bekroning, in beste cross media en beste imedia en itv concept. Vorig jaar gold dit alleen voor de categorie beste wireless concept. In totaal werden er dit jaar vier gouden en acht zilveren SpinAwards uitgereikt, tegenover vijf gouden en negen zilveren vorig jaar.

De winnaars van de SpinAwards zijn:

Beste banner
Goud – Achmea ontzorgt – kabouter (Achmea- Tribal DDB Amsterdam)
Zilver – Playstation Network Gaming banner (Sony-TBWAInteraction Company)
Zilver – De vla spionnen (Friesche Vlag- Redurban)

Beste website concept
Goud – Fabchannel.com Paradiso (Paradiso Amsterdam/Fabchannel.com) Zilver – Totalcocktails.com (Bols-Qi)

Beste wireless concept
Goud – Jong Zuid (Jong Zuid-Media Republic)

Beste imedia en itv concept
Zilver – Arkventure (Nederlands bijbelgenootschap-OPZET)

Totale online campagne
Goud – McDonald’s I’m lovin’it (Mc Donald-Tribal DDB Amsterdam)
Zilver – De bok is los (Grolsch-Bookmark)
Zilver – De vla spionnen (Friesche Vlag-Redurban)

Beste cross media campagne
Zilver – KPMG Accountancygame 2003 (KPMG-Maslow & Associates)
Zilver – Sportlife Yetibal (RBV Leaf-Inpact)

Innovatieprijs
Backbase – Rich User Interfaces (Backbase)

Beste online adverteerder
Unilever

Publieksprijs beste banner
M&M’s Film Buddy (Masterfoods Veghel – GreyCells)

Publieksprijs beste website concept
Stenders Vroeg (Omroepvereniging VARA – doornvogel)

Alle genomineerden zijn nog op de website van de SpinAwards te bekijken.

Deel dit bericht

3 Reacties

piet

Tjsa, ik wil niet zuur overkomen, maar waarom heeft de banner van Ohra van Oer niet gewonnen? Komt het misschien omdat Red Urban sponsor was en Oer niet? Die vlaspionnen zijn heel aardig, daar niet van, maar een beetje expert moet de uiting van Ohra toch vernieuwender en mooier vinden?

Henk Vervreugd

Beste Piet,Ik vind het inderdaad een mooie uiting van Oer voor Ohra -grafisch/technisch gezien dan-, er had echter ook een naam van een andere adverteerder op kunnen staan, dus in dat opzicht is de uiting minder sterk, wellicht dat de jury daar meer over struikelde.

Jobbert

ik breek me maar steeds het hoofd over de vraag wat een kabouter doet voor het merk Achmea, behalve associaties met sprookjes oproepen. Maar de verantwoordelijkheid voor het overtrokken kaboutergebruik moet misschien niet bij tribal ddb worden neergelegd.Ik had deze banner liever de innovatieprijs zien winnen ipv beste banner.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond