Deel dit artikel
-

UnitedConsumers start met goedkopere benzine

Vandaag gaat, na een lange en turbulente aanloopperiode, de dienst van UnitedConsumers van start. In Nederland heeft het bedrijf inmiddels dertig pomphouders gerecruteerd om goedkopere brandstof aan te kunnen bieden. UnitedConsumers wil vanaf nu iedere maand dertig nieuwe pomphouders aansluiten.

Nederland is het eerste land waar de dienst start. Automobilisten kunnen voorlopig rekenen op een korting tot vijf gulden per tankbeurt. De gevoerde merken zijn tot nu toe BP, Total, Fina, Texaco, Avia en Gulf.

Ingeschrevenen krijgen, zodra een pompstation actief wordt in hun woon- of werkomgeving, bericht van UnitedConsumers. Zij krijgen dan een spaarkaart die volgens het bedrijf "wel 5 keer meer kan opleveren dan de bestaande spaarsystemen, zoals Freebees, Airmiles en Rocks." "Bovendien keren wij uit in geld, en niet in dure handdoeken of theemutsen", aldus Paul van Selms van UnitedConsumers.

Vanaf december kunnen zowel de pomphouders als deelnemers dagelijks, elk via een eigen internetpagina, de gegeven of opgebouwde korting opvragen. De kortingen worden een half jaar lang opgespaard. Na een half jaar is definitief duidelijk hoeveel liters een deelnemer heeft getankt en kan de hoogte van de korting definitief worden bepaald. "De korting, die 6 cent tot 12 cent per liter bedraagt, wordt na een half jaar automatisch op de bank- of girorekening van de UnitedConsumers deelnemer overgemaakt", aldus Van Selms.
De kortingen zijn gebaseerd op soortgelijke kortingen die oliemaatschappijen zelf al geven in de zakelijke markt voor klantenbinding

Van Selms gaat de strijd aan met bestaande loyalty-systemen: "Die leveren de consument te weinig op. Een voorbeeld: "De Airmile is sinds 1996 in waarde gedaald van 88 cent naar 33 cent nu, een daling van ruim 62%! Daarnaast zijn ze duur. Bij Airmiles werken ruim 100 mensen, en die moeten uiteindelijk door de automobilist betaald worden."

Deel dit bericht

4 Reacties

okkè-jan

Ik heb altijd gezegd dat ze het zouden redden. Na veel positieve reacties op vertel.nl onder rubriek auto's-brandstofprijzen, wil ik UnitedConsumers namens iedereen feliciteren. Nu hopen dat de brandstofprijzen voor ons betaald worden. Groetjes,Okkè-Jan

kees snitjer

Drive, power, doorzetten en succes De macht van de oliemaatschappijen kan worden doorbroken. Wat Petroplus heeft gedaan toonde al aan dat er plek is voor creatieven. Alleen creativiteit en een goed idee is echter niet genoeg. Juist die drive en het uithoudingsvermogen om langdurig tegen de stroom in te roeien bewonder ik. Het is toch werkelijk geweldig. Ik denk dat United Consumers echter wel een grote zak met geld moet hebben klaarstaan. Alleen al om de server en verbindingscapaciteit uit te breiden…(zijn ze bereikbaar voor die 500.000 nieuwe klanten dit weekend?) Go get them!!

Geert van Rooy

Mij was het al lang duidelijk dat de grote oliemaatschappijen ons belogen waar het de benzineprijzen betrof. Zij wilden ons voorhouden dat de pomphouders een marge van 11 cent hadden (hun winst). Onzin!Ik koop al jaren benzine bij een zgn. "witte" pomp. Die tankt merkloze Esso-benzine! Korting? Jazeker. 9 cent per liter bij het tanken, plus nog eens 5 cent per liter op je spaarnummer. Bij f 25,– of meer wordt dat spaarsaldo op je bank- of girorekening overgemaakt. Succes met het verzamelen van pomphouders!

Carel Brendel

Eerst zien, dan geloven, zei Blinde Maupie.Volgens de berekeningen van United Consumers kom ik met mijn rijgedrag (Euro 95, 10.000-15.000 km, Airmiles) tot een besparing van 67 gulden. Maar de dichtsbijzijnde UC-pomp (nog niet actief, overigens) ligt wel 25 km van mijn huis. Als je dan nog rekent dat een VW Polo zuiniger rijdt dan 1:12, je in veel gevallen vanwege afstand en tijdbesparing toch weer aanklopt bij een gewone pomp, en natuurlijk bij ritten naar België of Duitsland (2 à 3 keer per jaar) aldaar goedkoop tankt, dan blijft er aan winst voor de consument niet zo veel over, afgezet tegen de tijd en moeite. Hebben consumenten zin om voortdurend uit te kijken waar ze tanken voor een winst van enkele tientjes? Ik betwijfel het, want dan zou het nu al stormlopen bij de witte pompen.Boven de 20.000 km neemt de winst voor de consument natuurlijk toe, maar in dat geval gaat het vaak om lease-auto's met tankpasjes. Vandaar dat ik het allemaal nog moet zien. 

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond