Deel dit artikel
-

Urbanology met chunk|id in mobiele marketing

Urbanology uit Haarlem gaat samenwerken met chunk|id op het gebied van mobiele marketing. Volgens Danny Brugman, commercieel directeur van Urbanology Group, is het de bedoeling dat er innovatieve mobile marketing producten ontwikkeld gaan worden in samenwerking met chunk|id. Het eerste mobiele marketing concept heet Unwiredsites.

Unwiredsites zijn volgens chunk|id en Urbanology interactieve websites op de mobiele telefoon die ingezet kunnen worden tijsens congressen en evenementen. “De toegevoegde waarde van dit medium ligt in het gegeven dat op events nog wel eens last-minute geschoven wordt in de planning,” aldus Urbanology.

Waar programmaboekjes al snel niet meer up-to-date zijn, maken flexibiliteit en snelheid een mobiele site ideaal voor real time updates. Van plattegrond, optredens op diverse podia tot de vertrektijden van de bussen, behoefte aan actuele informatie is er altijd. Daarnaast heeft iedereen altijd zijn mobiele telefoon bij zich, zo belooft Urbanology.

Naast actuele informatie biedt Unwiredsites interactieve tools, die inzetbaar zijn als marketinginstrument. Dit medium is volgens Urbanology uitermate geschikt om traffic te genereren naar verschillende media en om ook na het evenement weer in contact te treden met de bezoekers.

Sinds de lancering van Urbanology Group in augustus zijn de eerste projecten op het gebied van web-, email- en mobile marketing volgens Urbanology in uitvoering. Opdrachtgevers  zijn onder andere Heineken, Vodafone en Eversun. Bij de start van Urbanology werden gelijk twee bedrijven overgenomen: per 1 augustus werd NetCreatives ingelijfd. Tevens werd per 1 september StyleGate overgenomen. Bij Urbanology werken 9 mensen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond