Deel dit artikel
-

Verlies Ad Pepper loopt op

Het Europese online marketingnetwerk Ad Pepper zag de omzet met bijna 11 procent dalen in de eerste maanden van 2009. Adverteerders vragen aanzienlijk minder naar merkbouwde campagnes.

Ad Pepper boekte in de eerste drie maanden van 2009 een omzet van 11,6 miljoen euro. Dat is 10,8 procent minder dan een jaar geleden. Het bedrijfsresultaat was 1,2 miljoen euro negatief en de nettowinst kleurde ook roder dan hij al was. Het verlies van 207.000 ero vorig jaar groeide tot 878.000 euro.

De afzonderlijke kosten van de afdelingen Ad Pepper Media (dispay advertising), Webgains (affiliatemarketing) en Ad Agents (SEO en SEA) waren in de eerste drie maanden van het jaar stuk voor stuk hoger dan de omzet bij iedere afdeling.

De netto kasstroom bleef met 1,1 miljoen euro negatief, maar wel twee ton positiever dan vorig jaar.

De grootste omzetdaling was te zien bij Ad Pepper Media. Het totaal van de verkopen kwam uit op 7,5 miljoen euro. Dat is 22,4 procent minder dan vorig jaar. Deze afdeling is wel verantwoordelijk voor een belangrijk deel van de 11,6 miljoen euro totaalomzet. Bij de afdeling Affiliatemarketing steeg de omzet met 40 procent in een jaar, tot 3 miljoen euro. De omzet uit zoekmachine-activiteiten bleef stabiel op 1,4 miljoen euro.

Ad Pepper voert een kostenbesparingsprogramma uit, maar is spaarzaam met de details daarover in het kwartaalbericht.

Het marketingnetwerk is actief in 10 landen, waaronder Nederland.

Foto: kylemay (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond