Deel dit artikel
-

Vleeswinkel Bollensteak.nl van niche naar landelijk

Online Vleeswinkel Bollensteak.nl heeft zich, door de overval van het coronavirus, in een vloek en zucht ontwikkeld van een niche shop voor bbq-fanaten in een landelijk opererende vleeswinkel voor gezinsmaaltijden.

Twee reden zijn daarvoor aan te wijzen. Ten eerste de creatie van het tabblad ‘Dagelijks Vlees‘ en ten tweede het uitbesteden van de logistieke afhandeling van de orders. Tot vorige week reden vijf koelwagens van Bollensteak.nl zelf het land rond om de pakketten af te leveren. De bestellingen spoelen deze dagen zo hard binnen dat dit niet meer afdoende was.

Drie jaar geleden werd de shop geopend en leidde lange tijd een sluimerend bestaan. Op zich niet heel bezwaarlijk, want online was niet de corebusiness van vleesverwerkingbedrijf Van der Holst. Ondernemer Paul van der Holst is normaalgesproken leverancier aan horecabedrijven. Door de uitbraak van het coronavirus zag hij echter van de ene op andere dag een groot deel van zijn omzet wegvallen.

Telefoontjes van consumenten aan de helpdesk van Bollensteak maakten duidelijk dat niet de horeca en bbq-fans om vlees zaten te springen, maar de gewone consument. Gisteren ging daarom de samenwerking met logistiek specialist Trunkrs live. Deze nieuwe klant verlangt vooral next day-leveringen, niet same day. Orders worden keurig gekoeld afgeleverd bij die normaalgesproken de weg naar de supermarkt hadden gekozen.

Directeur Jan Wijn van de distributeur: “We leveren de bestellingen op dezelfde dag dat we de versproducten ophalen bij de vers webshops. Het product is dus maar kort onderweg en blijft goed gekoeld. Mochten we niet kunnen afleveren om welke reden dan ook, dan hebben we op de depots grote vriezers staan. Daar leggen we de diepgevroren zendingen dan in. Zo weten we zeker dat de producten goed blijven.”

De b2c-route compenseert slechts ten delen de weggevallen omzet van de vleesverwerker, maar de ondernemer kan hierdoor wel een deel van zijn mensen in bedrijf houden. De online marketingstrategie van nu bepaalt in welke mate Van der Holst ook na de coronacrisis deze nieuwe inkomstenstroom op peil kan houden. Tot enkele dagen geleden deed de onderneming hier niets aan.

Foto: Rani Huttener (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond