Deel dit artikel
-

Vliegende start sms-dienst voor adverteerders

Koud een week na de lancering van de flat fee sms-dienst voor adverteerders is het initiatief al een succes te noemen. Er is genoeg belangstelling voor de proef van ECP-platform Open Mobiel Internet waar adverteerders voor 500 euro een keyword kunnen aanvragen om het verkeer naar de mobiele site aan te jagen.

Adverteerders of uitgevers kunnen voor een vast bedrag drie maanden een keyword vastleggen dat gebruikt kan worden in offline media-uitingen. Consumenten kunnen het trefwoord sms’en naar 9009 en krijgen vervolgens een gratis sms met een link naar de mobiele website van de adverteerder of uitgever.

 "Bij de test houden we de drempel laag. De proef is geslaagd wanneer we 50 keywords hebben geactiveerd. Het gaat goed, momenteel staan we al op 12, zonder actieve marketing. Echt actief hebben we het nog niet nagejaagd. We moeten nog beginnen met een rondje langs de mediabureaus", aldus , Menno Biesiot, OMI-lid en via zijn bedrijf Biggerworks uitvoerende partij,

De test, die een looptijd kent van negen maanden, ligt hiermee goed op schema. De belangrijkste doelstelling van het project is om eindgebruikers en adverteerders de mogelijkheden van Internet op mobiel te tonen.

Biesiot: "De deelnemende operators doen mee, Vodafone, KPN en T-Mobile hebben alledrie  keywords geactiveerd. Daarnaast is er de sms-dienst van 9292." Maar ook bijvoorbeeld KFC en MoMo hebben een keyword aangevraagd.

De verwachting is dat met de dienst het mobiele Internetverkeer zal toenemen en adverteerders mobile marketingcampagnes gaan ontwikkelen. "Het intiatief is bedoeld als boost voor mobiel internet. We doen dit zonder winstoogmerk.  De operators betalen bijvoorbeeld de retoursms. Zij hopen dat hiermee het mobiele internetverkeer van de grond komt", verduidelijkt Biesiot.

De test richt zich zowel op de grote organisaties als het MKB. Mogelijkheden voor mobiele campagnes zijn er genoeg. Het is mogelijk om de dienst in te zetten voor QR-codes, de digitale barcode op de mobiel. "Al is dit nog niet gebeurd", laat Biesiot desgevraagd weten.

Of de tijd rijp is voor mobiel adverteren en de consument toehapt, daar heeft Biesiot nog geen zicht op: "De aangesloten partijen moeten ook nog van start met hun marketing."

Bron foto: whiteafrican (cc)

Deel dit bericht

1 Reacties

Henri

Plazzza in Belgie doet dit toch al een jaarje of wat? http://www.mobileweb.be/nl/mobiel-internet/mobiel-internet-plazzza.asp Zo dom zijn onze zuiderburen dan toch ook weer niet

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond