Deel dit artikel
-

Voordeeljager Nederlands alternatief voor Woot

Waar veel e-commerce winkels kiezen voor een omvangrijk aanbod legt de nieuwe site Voordeeljager.nl iedere week slechts vijf producten in het schap. Het aanbod wordt per opbod verkocht. Voordeeljager.nl is een nieuw initiatief van Ilse-oprichter Merien ten Houten en Taco van Arkel, die allebei ook betrokken waren bij Secoin.

“Bedoeling is dat Voordeeljager een soort showcase wordt voor leuke producten. We zullen in de eerste veilingen in elk geval een Mac mini en een robot stofzuiger aanbieden. Ze worden in een simpele veiling van de hand gedaan,” legt Ten Houten uit.

Productleveranciers hebben op hun beurt via Voordeeljager de mogelijkheid om  te kijken hoe veel interesse er bij consumenten is voor hun nieuwe producten en wat een 'faire' prijs is voor een bepaald product. “We gaan in de toekomst ook producten veilen die nog niet in de winkel te koop zijn,” zegt ten Houten.

Om Voordeeljager onder de aandacht te brengen bij de consument gaat Ten Houten behalve kortstondig adverteren op het weblog Retecool ook consumenten proberen te werven door Google Adwords in te kopen. Hij is van plan om de site voorzichtig te lanceren en de nieuwe dienst geleidelijk uit te bouwen.

Voordeeljager doet aan het Amerikaanse Woot.com denken dat eigenlijk met hetzelfde mechanisme als Voordeeljager werkt. Op Woot.com wordt dagelijks een item geveild waarop tot 12 uur ’s middags kan worden geboden.

Ten Houten zegt Woot niet te kennen. “Ik moet wel eerlijk bekennen dat het idee niet helemaal van mezelf is. Ik heb het van een kennis uit Engeland. Die heeft ooit iets soortgelijks gedaan. Hij bood de producten echter via teletekst aan. Ik denk dat we met Voordeeljager een goed concept in handen hebben.”

Geld wil Ten Houten vooral aan de producenten gaan verdienen en niet zo zeer aan de klanten die de producten kopen.  “Voor producenten is het een nieuwe mogelijkheid om aan product placement te doen en voor consumenten is het een manier om met coole producten in aanraking te komen en daar minder voor te betalen dan in de winkel.”

Ten Houten denkt met Voordeeljager vrij snel uit de kosten te zijn en er geld aan te gaan verdienen. Dat komt volgens hem onder meer omdat de investeringskosten laag zijn geweest.

Deel dit bericht

6 Reacties

Kees

Nou… Deze site ziet er wel betrouwbaar en professioneel uit zeg

DaFresco

En als het bod te laag is krijgt niemand een mailtje zeker…… 

Danny de Wit

Dit heeft in de verste verte niets met Woot.com te maken. Het lijkt er niet eens op!  Het is een vreemde en onaantrekkelijke manier om met mogelijk geinteresseerde klanten in contact te komen en ik zou er zelf niet aan denken om van een dergelijke site gebruik te maken. Het hele model heeft alleen de belangen van de onderneming zelf in het oog, maar de klanten, als die er al voor te porren zijn, mogen een bod mailen en kunnen het verder uitzoeken totdat ze misschien ooit nog iets te horen krijgen? Veel succes.

Sacha Prins

Kees begrijpt het idee niet helemaal, of heeft geen verstand van de doelgroep. DaFresco doet een nogal suggestieve aanname. Erg goedkoop. En Danny de Wit maakt de opmerking van de eeuw: "Het hele model heeft alleen de belangen van de onderneming zelf in het oog" Welkom in de wondere wereld van het kapitalisme.

Danny de Wit

Dank je voor het compliment "opmerking van de eeuw". Of was het niet zo bedoeld…? Dan zou ik je willen uitleggen, dat business modellen die zich niet richten op het bieden van een voordeel voor klanten, maar intern gericht zijn, in de afvalbak eindigen. Dat heet kapitalisme.  Heeft u zelf ook nog iets te melden over het artikel, of bent u er slechts om de reacties van overige forumlezers te becommentarieren?

Sacha Prins

Als reacties zó ongelooflijk inhoudsloos zijn dan moet me dat wel even van het hart. Nog even over belang van klant en bedrijf; de eerste staat in dienst van, en is ondergeschikt aan, de tweede. Verder inhoudelijk: Toen ik van het idee hoorde vroeg ik mij eerlijk waar af of mijnheer ten Houten niet wat beters te doen had dan dit soort rare ideëen bedenken. Toen het eenmaal online stond was de essentie mij opeens geheel duidelijk: heel slim.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond