Deel dit artikel
-

Voorlopig geen beursgang voor Twitter

Na LinkedIn en Facebook is de vraag of Twitter ook geen beursgang overweegt. Niet, zo benadrukte een van de twee grootste investeerders van het microblog.

Nu ongeveer elk internetbedrijf naar de beurs gaat, zijn alle ogen gericht op Twitter. Het bedrijf is immers al vijf jaar oud en voor het eerst zijn er serieuze verdiensten.

Twitter heeft 100 miljoen actieve gebruikers die 4 miljard tweets per maand versturen. 57 procent gebruikt Twitter op zijn mobiel. De potentie om er iets van te maken is er.

Maar Twitter staat blijkbaar niet te springen. Volgens Bill Gurley, die met Benchmark Capital geld in het microblog heeft gestoken, wil men Twitter eerst uitbouwen tot een robuust advertentieplatform.

Een dezer dagen lanceerde Twitter zijn bedrijfspagina’s, waarvoor ondernemingen flink wat geld voor moeten neertellen, Voor 25.000 dollar krijgen adverteerders niet alleen een aangepaste pagina, zij kunnen ook tweets versturen die enige tijd bovenaan de tijdlijn komen te staan. Die tweet kan worden uitgeklapt tot een foto of video.

Gurley vertelde CNBC overigens wel dat ook voor Twitter een beursgang onvermijdelijk zal zijn.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond