Deel dit artikel
-

Vrouw drijvende kracht achter e-commerce in de VS

Net als in het echte leven bepalen vrouwen ook op internet in toenemende mate wat er gekocht wordt. Volgens onderzoek van Forrester Research was 52 procent van de shoppende consumenten op internet vorig jaar vrouw. 18,9 miljoen vrouwen kochten vorig jaar wat via internet in de VS.

Meisjes zijn al op jonegere leeftijd online en hebben iets meer invloed op wat er gekocht wordt in het huishouden. Meisjes zijn op 14-jarige leeftijd actiever online dan jongens van 17, aldus Jupiter Research, die voor de gelegenheid onder meer 1,800 teenagers via internet ondervraagde. Tienermeisjes in de VS brengen 22 procent meer tijd online door dan jongens maar er staat tegenover dat tienerjongens 150 procent meer tijd doorbrengen met het spelen van online games, aldus Jupiter.

Vorig jaar werd volgens Forrester in de VS 100 miljard dollar online uitgegeven. Dat was 38 procent meer dan het jaar daarvoor. Met name aan inrichting, sportartikelen en aan verzorgingsproducten werd meer uitgegeven. Jupiter denkt dat aan doe-het-zelf artikelen, levensmiddelen, medicijnen en verzorgingsartikelen in toenemende mate via internet gekocht zullen worden. Boeken, pc's en software, zullen jaarlijks met minder dan 10 procent groeien terwijl consumentenelectronica jaarlijks een groei van tussen de 10 and 30 procent zullen laten zien.

Jupiter gaat er overigens vanuit dat er veel minder geld omgaat in e-commerce dan Forrester. Het  gaat ervan uit dat in 2004 65 miljard dollar zal worden besteed via internet in de VS, Dat is 24 procent meer dan vorig jaar. En 117 miljard dollar tegen 2008.

Deel dit bericht

2 Reacties

Rebecca Rijnders

Hoezo "net als in het echte leven"? Internet is toch gewoon het echte leven?

lieke

Sympathiek om vrouwen de 'drijvende kracht' te noemen, met het aantal van 52%. Gebeurde dat maar vaker!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond