Wannahaves maakt doorstart

Lifestyle en technologie-uitgave Wannahaves is uit de as herrezen nadat ondernemer Juul Manders het intellectueel eigendom had overgenomen.
Vandaag is de site Wannahaves.com weer in de lucht, als modern digitaal magazine. Achter de schermen legt Manders’ team de laatste hand aan een webshop. Daarnaast moet Wannahaves weer terugkomen op televisie.
Eind jaren negentig van de vorige eeuw was Wannahaves een tv-programma dat internet, commercie en lifestyle centraal stelde. Het was korte tijd een hip programma. “Op de hoogtijdagen had de site zelfs 1,2 miljoen unieke bezoekers”, aldus de nieuwe eigenaar. Manders: “Tot het moment van het faillissement in april 2010 was ik niet bij het bedrijf betrokken”.
“Van de twintig man die er vorig jaar nog zat, ben ik er met twee doorgegaan. Ik heb geen oude contracten of andere verbintenissen meegenomen. En om helemaal met het verleden te breken, zijn we uit Hilversum vertrokken”. Wannahaves zit in Rotterdam op het Westelijk Handelsterrein.
Geld gaat het bedrijf verdienen met online reclame en e-commerce. Manders beseft dat het daarom cruciaal is om bereik te genereren. “Ik ben daartoe in gesprek met allerlei mediabedrijven en adverteerders en we werken aan een eigen tv-programma. Als je iets bij ons op tv ziet dan kan je dat direct in onze shop kopen”.
De ondernemer voert gesprekken met een aantal investeerders. Hij zegt niet hoe groot de financieringsbehoefte is. Hij verwacht de naam van de eerste participant binnen enkele weken bekend te kunnen maken.
“Ik verbaas me er over hoe sterk de merknaam Wannahaves nog steeds is. Daar gaat het uiteindelijk ook om, de exploitatie van de merknaam”.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
6 Reacties
Pieter
Leuk! Veel succes gewenst met de doorstart!
Ralph Kooi
Vond het altijd een erg leuk programma, leuk om te zien dat dit weer actief is! Succes!
Ralph
Wellicht aansluiting zoeken bij andere sites waar al grote bereiken worden gerealiseerd, kan ook de traffic boosten. Zo heb ik dat in het verleden ook met http://www.voetbalprimeur.nl gedaan.
Marc Dijk
Juul, wat een goed initiatief van je. Het was inderdaad een leuk programma, dat volgens mij veel mensen aantrekt. Het succes moet hem in de EGO-loze verkoop zitten. Aardig zijn verkoopt nou eenmaal beter en dat is meer dan alleen maar een lach. De klant moet eenn Wannabuy again ervaring hebben bij elke aankoop. Ook als ze een advertentie kopen. Succes, en als ik je ooit kan helpen dan hoor ik het graag. KLANTHOUSIAST NEDERLAND "OMDAT AARDIG ZIJN BETER VERKOOPT"
Tom
het is makkelijk om mooie initiatieven af te zeiken.. maar toch vraag ik me af of tv homeshopping in NL rendabel kan zijn. TelSell en LiveShop gingen net als Wannahaves failliet. Is nederland wellicht te klein? Tevens zie ik niet in op welke punten het concept is veranderd. Op TV was men vorig jaar ook al voor "het bereik" en kopen op de site was ook mogelijk. Op welk vlak is het concept verbeterd? Ik wens Wannahaves het beste toe… en mooi merk wat het verdiend om weer succesvol dominant aanwezig te zijn in de NL markt
Wim Plevier
Spijt me zeer om het te zeggen. Maar er is volgens mij een hoop werk aan de winkel. Deze site in onnoemelijk traag. Hij kreeg bijna mijn IE aan het crashen. Als je de volle frontpage bekijkt dan is dat misschien ook niet zo gek. Maar hij zal ook niet zo snel gebouwd zijn cq. op trage servers draaien. Hopelijk komt daar verandering in, het blijft een leuk concept.