Deel dit artikel
-

Web-log werkt samen met Buurtlink.nl

Webloggers van Ilse Media’s Web-log kunnen voortaan hun weblog onder de aandacht brengen op Buurtlink. Buurtlink probeert buurtbewoners met elkaar in contact te brengen. De site is opgestart met een bijdrage van 2,7 miljoen Euro van de Nationale Postcode Loterij.

Wie een postcode intikt op Buurtlink, komt op een pagina van zijn eigen buurt met daarop onder meer nieuws, foto's en marktplaats advertenties. Aan de content op de buurtpagina, veelal afkomstig van partners, wordt nu een blok toegevoegd met berichten van Web-log. Op web-log kunnen internetters zonder technische kennis gratis een weblog aanmaken. Op dit moment heeft de weblogdienst van Ilse Media zo'n 340.000 – al dan niet actieve – weblogs.

Buurtlink heeft contact gezocht met Ilse Media om een samenwerking aan te gaan, zegt Michel Houben van Ilse."Webloggers die willen dat hun berichten worden getoond op de Buurtlinkpagina van hun postcodegebied, kunnen aangeven dat ze dat willen," vertelt Houben. Ilse heeft vorige week een e-mail gestuurd naar alle bloggers van de weblogdienst. In de e-mail werd de bloggers gevraagd of ze mee wilden doen aan de Buurtlinksamenwerking.

Koppeling Web-log en Hier.nl
Webloggers die hun berichten willen tonen op Buurtlink hoeven inhoudelijk niet over buurtgerelateerde onderwerpen te schrijven, zegt Houben. "Het feit dat je in een buurt woont, is voldoende." Als de lokale nieuwssite Hier.nl van Ilse straks is gelanceerd, zal ook daar een koppeling mee worden gemaakt. "Dan zoeken we echter naar webloggers die ook daadwerkelijk over hun buurt schrijven."

Hart van Nederland
Marck Feller is directeur van het in september in bèta gelanceerde Buurtlink. Hij was in 1995 oprichter van het SBS-televisieprogramma Hart van Nederland. Buurtlink heeft volgens Feller geen enkele formele band met dat tv-programma. Wel is het zo dat Piet Paulusma ambassadeur wordt van Buurtlink, vertelt hij aan Emerce. "Hij gaat zijn portret aan ons verlenen en zal aanwezig zijn bij allerlei Buurtlinkactiviteiten." Buurtlink werkt wel samen met vrijwel alle regionale omroepen en is in gesprek met onder meer ouderenomroep Max en RTL.

Buurtlink is opgezet met een eenmalige bijdrage van de Nationale Postcode Loterij. ‘Van dat geld kunnen we nu nog rondkomen, maar op termijn moeten we zelf kunnen rondkomen," zegt Feller. Eigenaar van de site is Stichting Buurtlink. De site is een idee van de Nationale Postcode Loterij, dat een initiatief wilde steunen dat de sociale cohesie in buurten bevordert. Om een snelle start te maken, heeft de stichting de site Buurtenonline gekocht, die gezien kan worden als een voorganger van Buurtlink.

Vanaf volgende maand zal Buurtlink niet langer meer in bèta zijn. Om bekendheid te geven aan de site, komt er een massamediale campagne. Doel is om maandelijks 1,2 miljoen unieke bezoekers te trekken, zegt Feller. Wat het huidige bezoekersaantal is kan hij niet zeggen. "We zijn goed op weg." In maart wordt de site uitgebreid met een mogelijkheid om profielen aan te maken.

Deel dit bericht

2 Reacties

Karel Kolb

Een slimme en logische zet. In de zoektocht naar lokale content is een weblognetwerk een prima bron. Succes Buurtlink en Ilse!

Wouter

2,7 miljoen euro… Waar geven ze dat in godsnaam aan uit?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond