Deel dit artikel
-

Weborama lanceert datamanagementplatform

Reclametechnologiebedrijf Weborama neemt in Nederland een datamanagementplatform (DMP) in gebruik.

Daarmee kunnen klanten bijvoorbeeld look-alikes en audience extensions vinden. De kern van het systeem is een bigdatastructuur met vierhonderd miljoen profielen, waarvan twaalf miljoen Nederlandse. De DMP-schil daar overheen laat adverteerders slimmer klantprofielen voor online reclame samenstellen.

“Nu kunnen externe partijen dit ook operaten. Intern gebruikten we het al”, zegt directeur Nederland Nomkwazi Hooplot over de in huis ontwikkelde technologie.

Dit DMP wordt overwegend gebruikt voor klanten die displayreclame willen vertonen, maar dat is een beperkt gebrek van dergelijke systemen. Ze moeten technisch in staat zijn meerdere type databronnen op te nemen voor verwerking, analyse en tracering. Kanaalonafhankelijk.

“We hebben drie klanten die inderdaad verschillende first en third party datastromen samenbrengen en geautomatiseerde marketingactivaties laten ontstaan. Dan gaat het niet enkel om trainig maar ook e-mailmarketing.”

Afgelopen donderdag publiceerde Weborama zijn financiële cijfers over het afgelopen halfjaar (PDF). De omzet van het Franse bedrijf steeg met vier procent tot twaalf miljoen euro. Het operationeel resultaat dook met anderhalve ton in het rood.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond