Deel dit artikel
-

“Webwinkelen is goedkoper”

"Online aankopen doe ik sporadisch, en dan vooral boeken en cd's. Het is voor mij een aanvulling op de gewone winkel. Ik doe het omdat het goedkoper is, zeker niet uit luiheid, want ik controleer de prijs altijd eerst in de 'echte' winkel. Bovendien koop ik meestal niet in Nederland en dus komen er ook nog verzendkosten bij, daar moet je wel op letten. Een andere reden is dat er op het Internet altijd wel een titel is te vinden die in het 'echt' al is uitverkocht. De lange levertijd vind ik soms wel frustrerend. Ik betaal gewoon per creditcard, daar heb ik geen problemen mee. Is tot nu toe ook altijd goed gegaan. In de toekomst ga ik ook voor hardware en software het net op, maar mijn computer doet het nu nog… Mijn ervaringen met online kopen zijn gewoon heel erg positief."

WEB TRADER-LOGO MOET VERTROUWEN WEKKEN De Consumentenbond lanceert in oktober een keurmerk voor webwinkels, het Web Trader-logo. Dat beeldmerk garandeert dat de site zich houdt aan allerlei spelregels, zoals het recht op retourzending binnen zeven dagen, goede privacyregels en heldere prijzen. Het keurmerk moet binnen enkele maanden ook op Europees niveau gelden. Bij klachten over internationale webwinkels kan de Nederlandse shopper gewoon de Consumentenbond inschakelen.

De Consumentenbond wil online consumenten mobiliseren om gezamenlijk websites te beoordelen en ervaringen uit te wisselen. Wie op het Web Trader-logo klikt, kan op de Consumentenbond-site controleren of het bedrijf echt bij de Web Trader-ring hoort, welke klachten er zijn en wat andere consumenten ervan vinden.(MB) Op http://www.emerce.nl/dossierklant} leest u de meningen van e-commerce ondernemers en online consumenten over dit initiatief. U kunt ook meepraten.

"Online aankopen doe ik sporadisch, en dan vooral boeken en cd's. Het is voor mij een aanvulling op de gewone winkel. Ik doe het omdat het goedkoper is, zeker niet uit luiheid, want ik controleer de prijs altijd eerst in de 'echte' winkel. Bovendien koop ik meestal niet in Nederland en dus komen er ook nog verzendkosten bij, daar moet je wel op letten. Een andere reden is dat er op het Internet altijd wel een titel is te vinden die in het 'echt' al is uitverkocht. De lange levertijd vind ik soms wel frustrerend. Ik betaal gewoon per creditcard, daar heb ik geen problemen mee. Is tot nu toe ook altijd goed gegaan. In de toekomst ga ik ook voor hardware en software het net op, maar mijn computer doet het nu nog… Mijn ervaringen met online kopen zijn gewoon heel erg positief."

WEB TRADER-LOGO MOET VERTROUWEN WEKKEN De Consumentenbond lanceert in oktober een keurmerk voor webwinkels, het Web Trader-logo. Dat beeldmerk garandeert dat de site zich houdt aan allerlei spelregels, zoals het recht op retourzending binnen zeven dagen, goede privacyregels en heldere prijzen. Het keurmerk moet binnen enkele maanden ook op Europees niveau gelden. Bij klachten over internationale webwinkels kan de Nederlandse shopper gewoon de Consumentenbond inschakelen.

De Consumentenbond wil online consumenten mobiliseren om gezamenlijk websites te beoordelen en ervaringen uit te wisselen. Wie op het Web Trader-logo klikt, kan op de Consumentenbond-site controleren of het bedrijf echt bij de Web Trader-ring hoort, welke klachten er zijn en wat andere consumenten ervan vinden.(MB) Op de website van emerce leest u de meningen van e-commerce ondernemers en online consumenten over dit initiatief. U kunt ook meepraten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond