Deel dit artikel
-

Webwinkels presteren beter dan fysieke detailhandel

Webwinkels zagen de omzet in het eerste kwartaal van 2016 met 29 procnet stijgen ten opzichte van een jaar geleden. Fysieke winkelbedrijven die internet ernaast doen, groeiden met vijftien procent. Dat laten nieuwe cijfers van het CBS zien.

Het statistiekbureau publiceerde de nieuwe kwartaalcijfers over de omzetontwikkeling in de detailhandel vanochtend.

Die laten zien dat het online verkoopkanaal beter scoort dan het fysieke kanaal. Detailhandelaren die een internetwinkel ernaast hebben, blijven qua resultaat achter. Pure players boeken de grootste stijging, al wordt de grens tussen pure play en multichannel retail vager. Het aantal webshops dat een fysiek servicepunt opent, neemt gestaag toe.

Er klinkt overigens twijfel over de vraag of het digitale kanaal an sich redding biedt voor detailhandelaren uit het fysieke domein. Internetverkoop is geen doel maar een middel.

Foto: Sonny Abesamis (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond