Weinig internet in Super Bowl-commercials

[VIDEO] Ongeveer een zesde van de reclameboodschappen tijdens het Amerikaanse immense sportfestijn Super Bowl kwam van internetbedrijven. Hieronder een overzicht met alle internetreclames.
De commercial van Heineken was verder de enige Nederlandse bijdrage, naast de Nederlandse ‘origine’ van de verliezende quarterback Kurt Warner.
Vanochtend vroeg vond in Amerika de 43ste Super Bowl plaats, de piek van het jaar voor fans van American Football. Dertig seconden reclametijd kosten 3 miljoen dollar.
Sinds de opkomst van internet besteden startende en groeiende internetbedrijven miljoenen dollars aan tv-reclame tijdens dit sportevenement. Dit jaar bleken het vooral gevestigde digitale partijen die met commercials hun naamsbekendheid willen bestendigen.
Er werden 69 commercials uitgezonden, waarvan er 11 van 9 bedrijven uit de digitale hoek komen. Hieronder een overzicht:
Hostingbedrijf Go Daddy
Tweedehands en nieuwe auto’s kopen, Cars.com
Online beleggen, E*trade
Bloemen kopen en laten bezorgen, Teleflora.com
Priceline.com, hotels, tickets en huurauto’s reserveren
Online winkelen uit overtollige voorraden, Overstock.com
Banensite Monster.com
Banensite Careerbuilder.com
Uitzending Gemist voor de grote Amerikaanse tv-zenders, Hulu
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond