Deel dit artikel
-

Maar weinig Nederlanders betalen voor Spotify

Zeven procent van de Nederlanders heeft een betaald account van Spotify, nog niet eens een kwart van alle Nederlandse Spotify-gebruikers. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper onder zijn Consumer Panel in het tweede kwartaal van 2015. Slechts 1 procent van de Nederlanders heeft een betaald account bij Deezer. Eveneens één procent geeft aan een betaald abonnement op SoundCloud te hebben.

Spotify is de bekendste aanbieder van streaming muziek in Nederland. Slechts 14 procent van de Nederlands heeft nog niet van de Zweedse muziekdienst gehoord. De andere diensten zijn een stuk minder bekend. Zo heeft vrijwel niemand gehoord van Rdio. Naar Apple Music werd niet gevraagd.

De Franse muziekdienst Deezer is op flinke afstand van Spotify de meest bekende streaming muziekdienst. Maar nog altijd 46 procent van de Nederlanders stelt de dienst niet te kennen.

Van de betaalde versies wordt een deel aangeboden via overeenkomsten met respectievelijk KPN en T-Mobile.

Deel dit bericht

2 Reacties

Dus

Maar… 7% van ‘de Nederlanders’? Dat zijn wel bijna 1.2 miljoen mensen hoor. Dat noem ik geen ‘maar’, zeker niet voor een dienst die slechts 5 jaar geleden naar Nederland kwam.

Martien

De betaalde versie wordt aangeboden via een aantal providers, maar dat vertekent het beeld een beetje. Ze vallen onder bestaande abonnementen. Via KPN heeft Spotify inderdaad een behoorlijk bereik, maar de gebruiker ‘betaalt’ er niet echt voor.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond