WhatsApp begint reclamecampagne over privacy
WhatsApp, een dochterbedrijf van Facebook, is een internationale reclamecampagne begonnen om de ingebakken privacybescherming te onderstrepen.
De campagne begon gisteren in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland en wordt wereldwijd uitgerold.
Met een drietal reclamefilmpjes van dertig seconden benadrukt WhatsApp dat berichten tussen zender en ontvanger altijd versleuteld zijn. Derde partijen kunnen niet meelezen.
De chatdienst acht het noodzakelijk dit te onderstrepen, omdat de back-ends van WhatsApp en Facebook sinds begin 2021 zijn gekoppeld. Gebruikersgegevens van de chatdienst kunnen door Facebook worden gebruikt. Dit geldt niet voor gebruikers in de EU, waar het Verenigd Koninkrijk geen onderdeel meer van is.
De datakoppeling joeg hordes gebruikers van WhatsApp onder meer naar Signal en Telegram. Van een massale WhatsApp-boycot was echter nooit sprake.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reactie
bert
Misschien moet de AP eens een reclame maken om Nederlanders uit te leggen dat veel van hun Whatsapp gebruik illegaal is:
Groepjes voor klassen op scholen, sportclubs, communicatie met overheid e.d. zijn gewoon niet toegestaan volgens AVG.
Facebook geeft namelijk niks om jouw gesprekken: de metagegevens zijn waar het ze echt om gaat, en die zijn 0% privé.