Deel dit artikel
-

Winkelcentrum wordt ‘pashokje’ voor online modewinkels

Een groot winkelcentrum in de binnenstad van Londen wordt het fysieke pashokje voor online winkels. Klanten kunnen er kleding naartoe laten sturen, passen en indien nodig direct terugsturen.

Net een echte winkel, maar dan zonder het personeel, de kledingrekken en een kassa. Inclusief een uur gratis parkeren midden in Londen. De click & collect-dienst in winkelcentrum Westfield vult een van de laatste gaatjes in de beleving van online winkelen voor de klant. Westfield onderzoekt met deze proef wat het pashokje doet met de aanloop.

De dienst heet Collect+ @ Westfield, wat al verraadt welke partij achter dit logistieke klusje schuilgaat. Collect+ is een logistieke partij die in Engeland 5500 aflever- en verzendlocaties heeft bij ‘de winkel om de hoek’, vergelijkbaar met Kiala.

Het winkelcentrum maakt de afhaal- en pashoek onderdeel van zijn conciërgediensten. Daaronder vallen ook zaken als ‘handsfree shoppen’, waarbij een bode de tassen van de klant haalt en bewaart, het laten thuisbezorgen van de koopjes.

Webwinkels die al samenwerken met Collect+ hoeven niets aan hun logisitieke proces of website te veranderen. De klant ziet enkel een extra bezorgadres in het keuzemenu verschijnen: het betreffende winkelcentrum (landkaart). Bedrijven als Amazon, Asos en House of Fraser bieden deze bezorgoptie al.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond