Deel dit artikel
-

WPG Media neemt belang in YouTube-bedrijf Brandviews

WPG neemt voor 25 procent deel in Brandviews. Daarmee wil het Nederlandse bedrijf WPG Media haar positie in de snel groeiende online videomarkt versneld uitbouwen. WPG Media is uitgever van titels als Happinez, Psychologie Magazine, Yoga Magazine, Runner’s World, Tracks&Trails en Vrij Nederland.

Directeur Hylke van der Meer constateert dat redacties en uitgevers redactionele en commerciële mogelijkheden zien in een zwaardere inzet van online video en YouTube-domeinen. Hij wil dit enthousiasme optimaal faciliteren door goede redactionele ideeën direct te koppelen aan conceptontwikkeling en praktische uitvoering.

Brandviews legt zich volledig toe op concept en productie van online video en YouTube-kanalen. Zo werd een YouTube-domein ontwikkeld voor ProRail en won het bedrijf met YouTube-kanaal Schiphol TV onlangs de Grand Prix Contentmarketing. Om optimaal in te kunnen spelen op de nieuwe mogelijkheden zal zijn team op korte termijn verhuizen van de Nieuwe Herengracht naar het nieuwe WPG-hoofdkantoor aan de Amsterdamse Wibautstraat.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond